آرشیو یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۰
اجتماعی
۶

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی خبر داد: بیمه کودکان مهد تا سقف 50 میلیون تومان

گروه اجتماعی همه کودکان مهد و مربیان آنها با پرداخت یک هزار تومان در قالب تفاهمنامه «بیمه خانه و مهر» زیر پوشش بیمه می روند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: براساس تفاهمنامه شرکت بیمه البرز و سازمان بهزیستی، در صورت رخداد هر حادثه ای برای کودکان مهدها، تا سقف 50 میلیون تومان و با توجه به نوع حادثه، غرامت به خانواده ها پرداخت می شود.

محمدحسین جوادی افزود: به علت گسترش روزافزون مهدهای کودک و از آنجا که نوع آموزش در مهدها مبتنی بر بازی است، احتمال حادثه و مصدومیت برای کودکان وجود دارد.

وی با بیان این که کودکان مهدهای کودک در گذشته نیز زیر پوشش بیمه حوادث بودند، گفت: در گذشته چنانچه کودکی بر اثر حادثه در مهد فوت می کرد، بیمه تنها 250 هزار تومان غرامت پرداخت می کرد و مسئول مهد مجبور به پرداخت دیه کامل بود که این امر مهدهای کودک را با مشکلات جدی روبه رو می کرد.

جوادی با بیان این که بیمه حوادث و مسئولیت مهدها، زمینه امنیت شغلی و حمایت از خانواده ها را به دنبال دارد، اظهار کرد: بیمه حوادث این افراد اختیاری است و اجباری در آن وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به تدوین کتابچه های راهنمای «آموزش کمک های اولیه به مربیان مهدها» گفت: در این کتابچه، مسائل خاص کودکان خردسال در نظر گرفته شده است تا در صورت بروز هر اتفاقی مربی با رجوع به آن بتواند واکنش مناسبی در برابر حادثه داشته باشد.وی ادامه داد: پیش بینی می شود این کتابچه ها آبان و آذرماه میان مهدهای کودک سراسر کشور توزیع شود.