آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۱
اجتماعی
۶

70 هزار مددجو، پشت نوبت دریافت مستمری 25 هزار تومانی بهزیستی هستند

گروه اجتماعی- 70 هزار مددجو، پشت نوبت مستمری 25 هزار تومانی بهزیستی اند و با وجود داشتن شرایط لازم و باز کردن حساب بانکی برای آنها قادر به پرداخت مستمری به آنها نیستیم.

مهدی سیدمحمدی، معاون اجتماعی بهزیستی کشور در گفت و گو با فارس با بیان این مطلب افزود: هم اکنون حدود 150هزار مددجوی بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، افراد بی سرپرست و فقیر و آسیب دیدگان اجتماعی از سازمان بهزیستی به صورت ماهانه بین 25 تا 50 هزار تومان مستمری می گیرند و حدود 70 هزار نفر نیز پشت نوبت دریافت این مستمری اند که برخی از آنها از 3 سال پیش در این فهرست قرار دارند.

وی گفت: 70 هزار پشت نوبتی مستمری بهزیستی همه شرایط دریافت مستمری را دارند و از هر نظر افراد نیازمندی هستند و بازدیدهای لازم از وضع زندگی آنها انجام شده است، حتی برای اکثر آنها حساب بانکی پرداخت مستمری نیز باز شده است اما به علت نبود بودجه قادر به پرداخت مستمری به این افراد نیستیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: از مجموع مستمری بگیران بهزیستی حدود 150 هزار نفر تحت پوشش معاونت اجتماعی هستند و اعتبارات اجتماعی بهزیستی هم اکنون فقط برای پرداخت مستمری به همین تعداد مستمری بگیر زیرپوشش این معاونت جوابگوست که البته به علت افزایش نیافتن بودجه، مستمری این افراد امسال نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است.