آرشیو سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۲
سیاست
۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد: صرفه جویی50 میلیارد تومانی از محل مبارزه با قاچاق سوخت

گروه سیاسی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال، 85 پنجاه میلیارد تومان از محل صرفه جویی و مبارزه با قاچاق مواد سوختی صرفه جویی شده که این مبلغ در استان هایی که موفق به صرفه جویی شدند، هزینه خواهد شد.

مرتضی تمدن با اشاره به حضور حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی وزیر کشور در جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه موضوع چگونگی هزینه مبالغ حاصل شده از محل صرفه جویی و مبارزه با قاچاق سوخت در استان ها بررسی شد. وی اظهار داشت: طبق قانون مصوب بودجه سال 85 مقرر شده بود استان هایی که موفق به صرفه جویی در سوخت شوند و در امر مبارزه با قاچاق مواد سوختی تلاش کنند، پول ناشی از محل صرفه جویی و مبارزه با قاچاق مواد سوختی در همان استان هزینه شود. نماینده مردم شهر کرد در خانه ملت گفت: با توجه به این که این قانون مصوب 85 است و پول ناشی از این صرفه جویی هم اواخر 85 حاصل شده است، لذا استان هایی که موفق به صرفه جویی در سوخت نشدند مجوز هزینه این پول در سال 86 را ندارند. وی افزود: این موضوع دیروز با حضور وزیر کشور بررسی شد و مقرر شد که ردیف مشخصی در بودجه سال 86 برای این امر تعیین شود تا استان هایی که موفق به مبارزه با قاچاق سوخت شدند بتوانند این مبلغ را که حدود 50 میلیارد تومان است، هزینه کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد: کمیسیون با بررسی این موضوع مصوب کرد، بودجه ای که از محل صرفه جویی حاصل از مبارزه با قاچاق سوخت حاصل شده به دلیل این که آخر سال به این استان ها رسیده و آنها عملا نتوانستند در سال 85 این مبلغ را هزینه کنند لذا اجازه هزینه آن در سال 86 داده شد.

وی گفت: کلیات این موضوع در این جلسه به تصویب رسید و هفته آینده بر روی جزئیات آن اعم از مشخص شدن ردیف مشخص در بودجه سال 86 بحث خواهد شد.