آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۳
سیاست
۲

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: «محرابیان» نمره قابل قبولی گرفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشریح برنامه های سرپرست وزارت صنایع و معادن در کمیسیون انرژی مجلس گفت: محرابیان به پرسش های نمایندگان ملت پاسخ های منطقی و عملی داد و به اعتقاد من، نمره قابل قبولی گرفت.

کمال دانشیار افزود: در مدت 2 ماه سرپرستی محرابیان در وزارت صنایع و معادن، شاهد تصمیمات خوب و سازنده ای برای تحول در بخش صنعت کشور بودیم. وی با بیان این که محرابیان توانایی و انگیزه لازم برای تحول در بخش صنعت فعال، نیمه فعال و راکد را دارد، تصریح کرد: سرپرست وزارت صنایع و معادن با حضور در مجلس نشان داد برای شکوفایی هر یک از این بخش ها، برنامه های مشخص و خوبی طراحی کرده است. به باور من، آقای محرابیان اختیارات خوبی از رئیس جمهوری برای ایجاد تحول و پویایی در بخش صنعت کشور گرفته اند. دانشیار همچنین درباره مسائل مربوط بخش صنعت و معدن اظهار داشت: بخشی از تصمیم گیری های مربوط به این حوزه در بخش های دیگر است و همین مساله موانع و مشکلاتی را برای سرمایه گذاران به وجود می آورد. وی با بیان این که تصمیم گیری در مواردی مانند، واگذاری زمین، اعطای تسهیلات، دادن مجوز و مسائل زیست محیطی مربوط به دیگران است، تصریح کرد: با اختیارات جدیدی که به وزیر صنایع داده می شود، تصمیم گیری در مورد برخی از این بخش ها در این وزارت گرفته خواهد شد که بسیاری از موانع و مشکلات در امر سرمایه گذاری و تحول در صنعت کشور را برطرف خواهد کرد.

دانشیار ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که در سال پایانی مجلس شورای اسلامی هستیم و همچنین افراد احتمالی برای معرفی پست وزارت صنایع و معادن و نفت، توانمند و واجد شرایط هستند، نمایندگان ملت به آنها رای اعتماد دهند.