آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۳
سیاست
۳

دور تازه مذاکرات هسته ای لاریجانی و سولانا هفته آینده برگزار می شود

گروه سیاسی - خاویر سولانا، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که هفته آینده با علی لاریجانی، مذاکره کننده اصلی برنامه هسته ای ایران، ملاقات خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سولانا در حاشیه گردهمایی وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ همچنین به محل احتمالی این ملاقات نیز اشاره نکرد. سولانا همچنین احتمال ملاقات دومش با آقای لاریجانی پس از اواسط ماه نوامبر را نیز رد نکرد. سولانا همچنین تاکید کرد: «اکنون زمان فکر کردن به تحریم های جدید نیست، زمان کار برای از سرگیری مذاکرات است.» به گزارش خبرگزاری نووستی، وی یادآور شد که جامعه جهانی و از جمله اتحادیه اروپا برای حل مشکل هسته ای ایران با استفاده از روش های سیاسی تلاش می کند.

* تعویق جلسه کارشناسی گروه 1+5

در همین حال منابع دیپلماتیک در آلمان اعلام کردند: جلسه 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان در مورد بحران هسته ای ایران که قرار بود روز چهارشنبه آینده در سطح کارشناسان ارشد این 6 کشور در برلین برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. خبرگزاری رویترز گزارش داد که چین در اعتراض به رفتار کنگره آمریکا در خصوص احترام به دالایی لاما، رهبر جدایی طلب تبت در روزهای اخیر تصمیم خود را مبنی بر عدم حضور در نشست برلین اعلام کرده است.