آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۳
اجتماعی
۴

ایرانی ها کارت هوشمند ملی می گیرند

گروه اجتماعی- تمام ایرانی ها از سال آینده کارت هوشمند ملی می گیرند.

به گزارش خبرنگار «ایران» معاون عمرانی وزیر کشور با اعلام این خبر در نخستین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک افزود: مراحل نهایی ارائه کارت هوشمند ملی در حال انجام است و ارائه این کارت از نیمه اول سال1386 با عنوان «ایران کارت» یا «ملی کارت» در سطح کشور اجرایی می شود.

مهندس سیدمهدی هاشمی خاطرنشان کرد: با استفاده از این کارت می توان از مشخصات شناسنامه ای، وضعیت سلامت، بهداشت، بیمه، گذرنامه، گواهینامه، وضعیت پرداخت های بانکی، سوخت، تحصیلات، دارایی ها، مالیات و جرایم فرد آگاه شد. وی با اشاره به افزایش رشد شهرنشینی در کشور گفت: در حال حاضر70 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند. رشد جمعیت شهری ناشی از توسعه روستاها و مهاجرت از شهر ها به روستاها است و این رشد جمعیت سبب ایجاد یک هزار و 18 شهر، یک هزار و 16 شهرداری و 19 هزار دهیاری در کشور شده است.

معاون وزیر کشور، عدالت، مهرورزی، خدمت رسانی، رشد و توسعه همه جانبه در کشور را از جمله اهداف دولت نهم برشمرد و گفت: با این اهداف می توان زمینه ارتقای کیفی و کمی زندگی مردم جامعه را فراهم کرد. باید با صرف هزینه و بودجه به سرعت به سمت فناوری اطلاعات حرکت کرد تا نیازهای مردم نیز تامین شود.

هاشمی شهروند الکترونیک را پیش نیاز یک شهرداری یا شهر الکترونیک دانست و گفت: باید با ایجاد یک فرهنگ و اعتقاد در سطح جامعه، این موضوع به عنوان یک ضرورت در جامعه تلقی شود.