آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۳
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

شیراز - چهارمین جشنواره خوشنویسی استان فارس در محل نگارخانه وصال گشایش یافت.

این دوره از جشنواره با عنوان «دولت قرآن» به موضوع «تجلی آیات قرآن در اشعار حافظ» پرداخته و آثار خوشنویسی استادان و هنرمندان خطاط فارس با مضمون غزل هایی از لسان الغیب که با الهام از آیات قرآن سروده شده به نمایش درمی آید.

علاقه مندان می توانند تا 3 آبان ماه از ساعت 8 تا 12 صبح و 16 تا 20 شب از آثار به نمایش درآمده در محل نگارخانه دیدن کنند.

* نمایشگاهی از آثار نقاشی آزاده صالحی و جمعی از هنرجویان وی با همکاری مدیریت فرهنگی و هنری شهرداری شیراز در نگارخانه ملی گشایش یافته است.

در این نمایشگاه که تا 27 مهرماه ادامه دارد تابلو های نقاشی با تکنیک های رنگ روغن، مداد رنگی، پاستل و... با موضوعات مختلف ارائه شده است.

ساعت بازدید از آثار نمایشگاه 9 تا 12 صبح و 15‎/30 تا 18‎/30 بعدازظهر است.

شهرکرد - جشنواره قصه گویی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه 3 کشور در تالار «فرهنگ» شهرکرد گشایش یافت. در این جشنواره 33 نفر از مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران به مدت 2 روز با هم به رقابت می پردازند.

شرکت کنندگان در جشنواره از استان های بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری هستند.

در این جشنواره 29 نفر از مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی هم از اعضای این کانون ها شرکت می کنند. موضوع قصه های این جشنواره انتخاب قصص نغز و شیوا از حکیم مولانا جلال الدین مولوی، شاعر نامی ایران است. انتخاب این موضوع به دلیل نامگذاری امسال به نام سال مولوی از سوی یونسکو است.

همچنین 8 نفر از برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری و بین المللی قصه گویی که آذر ماه امسال برگزار می شود، راه خواهند یافت.

اراک - نمایشگاهی از آثار هنرمند جوان اراکی در نگارخانه استاد عیسی بهادری این شهر برپا شده است. مجید فیروز در این نمایشگاه 70 اثر معرق و منبت معرق خود را با مضامینی از آیات قرآن کریم، اشعار عرفانی و اسماءالحسنی به نمایش گذاشته است.

این هنرمند آثار خود را به صورت معرق جناقی، سوخته کاری روی چوب، معرق کاری با استفاده از لوح های فشرده سوخته و معرق روی فلز به تماشا گذاشته است.

این نمایشگاه تا 26 مهر ماه از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان است.