آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۳
صفحه آخر
۲۴

سینما در ابوظبی جشنواره دارد

گروه فرهنگ و هنر- ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی این هفته به استقبال از نخستین دوره جشنواره سینمای خود رفت که با هدف رونق بخشیدن به صنعت فیلمسازی در این منطقه شکل گرفته است.

جشنواره بین المللی خاورمیانه از چهاردهم اکتبر افتتاح و تا نوزدهم اکتبر برپا خواهد بود.برپایه این گزارش این جشنواره با فیلم بریتانیایی تاوان، با اقتباس از رمان پرفروشی به همین نام از ایان مک اوان افتتاح شد و در مدت 6 روز بر پایی شاهد رقابت آثار بلند، کوتاه و مستند از فیلمسازان عرب خواهد بود.

بخشی از این جشنواره به زنان فیلمساز عرب اختصاص یافته است در حالی که در بخش دیگری با نام «جلوه های هالیوود» فیلم هایی از این کشور به نمایش در خواهد آمد. این جشنواره همچنین از سرمایه گذاران خارجی، فیلمسازان و کمپانی های بزرگ فیلمسازی دعوت کرده است. جشنواره بین المللی فیلم خاورمیانه یکی از تازه ترین پروژه های فرهنگی امارات برای تبدیل کردن ابوظبی به قطب فرهنگی این منطقه و در نقطه مقابل دبی به عنوان قطب توریستی و سرگرمی است.مقام های جشنواره فیلم خاورمیانه اعلام کرده اند که تصمیم دارند فیلم «Redacted» از برایان دپالما که در جشنواره ونیز ماه گذشته جنجال آفرید را به نمایش بگذارند.