آرشیو پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۶، شماره ۶۲۷۰
اقتصادی
۸

رئیس کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه ای خبر داد: تدوین چارچوب و قوانین استفاده از سرویس دایل آپ اینترنت

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای از تدوین چارچوب و قوانین مرتبط با استفاده از سرویس دایل آپ اینترنت خبر داد.

ناصرعلی سعادت در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در این چارچوب که بزودی تدوین می شود، مشخصات کالاو خدمات عنوان می شود و اطلاعات کاملی پیرامون خدمتی که به کاربران و مشتریان داده می شود ارائه خواهد شد؛ در واقع تمام مباحث و آگاهی هایی که مشتریان باید نسبت به استفاده از سرویس دایل آپ داشته باشند در این چارچوب آورده می شود.

سعادت با بیان اینکه در نظر داریم چارچوب و قوانینی نیز در رابطه با هاستینگ و دامین تدوین و ارائه کنیم گفت: مردم باید از مشخصات سرویسی که خریداری می کنند آگاهی لازم را داشته باشند و تولیدکنندگان نیز در یک فضای شفاف اطلاعاتی به ارائه سرویس بپردازند و تعهدات لازم را نسبت به مشتری رعایت کنند و مصرف کننده نیز باید از حقوق خود آگاهی داشته باشد. وی با بیان اینکه چارچوب و قوانین مرتبط با سرویس ADSL و پهنای باند تدوین شده است اظهار کرد: در مورد سرویس ADSL، اطلاعاتی پیرامون ضریب اشتراک این سرویس داده می شود و شرکت ها موظف خواهند بود در هنگام فروش این سرویس، اطلاعات را به مشتریانشان بگویند تا خریداران با اطلاعات کامل محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. او یادآور شد: با تدوین و ابلاغ این چارچوب به شرکت ها، آنها موظف به اعلام مشخصات کالاهای خود به مشتریانشان هستند و با این روش مصرف کنندگان از حقوق خود آگاهی خواهند یافت و به این وسیله دیگر هر شرکتی نمی تواند هر نوع خدمت و یا محصولی را ارائه دهد و موظف است بر اساس استانداردهای مناسب این خدمات را ارائه کند.