آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۵
سیاست
۳

امام جمعه موقت تهران: منش فرعونی آمریکا زمینه ساز جنگ جهانی سوم است

گروه سیاسی - امام جمعه موقت تهران در واکنش به سخنان اخیر جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا، با محکوم کردن این سخنان گفت: این منش فرعونی آمریکاست که زمینه ساز جنگ جهانی سوم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: اگر خطری صلح و امنیت جهانی را تهدید کند، خطر زیاده خواهی های بی حد و حصر سران آمریکا و غرور اینها و زراد خانه های اتمی اینهاست. خطیب جمعه تهران گفت: دنیا باید بداند که مساله، مساله ایران نیست، اگر در برابر این زیاده خواهی های آمریکا نایستند دودش به چشم خودشان و آنهایی خواهد رفت که از مساله بی تفاوت می گذرند. خطیب جمعه تهران افزود: نشان عصبانیت آقای بوش را در اینجا ببینید که اظهار کرده است «ایران سلاح اتمی دارد و این، زمینه ساز آغاز جنگ جهانی سوم است.» امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما بارها گفته ایم و از موضع اقتدار دوباره می گوییم که بمب اتم در دکترین دفاعی ما جایی ندارد. وی تصریح کرد: ما فقهی داریم که می گوید در جنگ با دشمن، آب دشمن را مسموم نکنید، زن و بچه دشمن را نکشید، حتی درختانشان را قطع نکنید و این فقه به ما اجازه نمی دهد سلاح کشتار جمعی بسازیم.

* اجلاس خزر، موفقیتی مهم در عرصه دیپلماسی است

وی همچنین برگزاری اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر را «موفقیتی مهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی» جمهوری اسلامی ایران دانست و از دولت برای برگزاری این اجلاس سپاسگزاری کرد.

* فرمانده نیروی انتظامی از آغاز مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی خبر داد فرمانده نیروی انتظامی نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اعلام کرد: در پاسخ به مطالبات مردم بزودی مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی در 3 مقوله در حوزه امنیت اجتماعی برجسته و اجرا خواهد شد. سردار احمدی مقدم افزود: این بخش از طرح مقابله با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر که بلای جامعه هستند، فروشندگان محصولات ضد فرهنگی و مستهجن در معابر و گذرگاه ها و کسانی که با سلاح های سرد در ملا عام نزاع می کنند، خواهد بود. فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: درانضباط اجتماعی نیزموضوع ساماندهی موتورسواران در دستور کار است که مطالبه مهم مردم محسوب می شود.