آرشیو یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۶
اجتماعی
۶

800 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می شود

گروه اجتماعی - 300 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به صورت دولتی و 500 هزار دوز این واکسن به طور خصوصی با توجه به نزدیکی فصل سرما وارد کشور می شود.

رئیس اداره ایمن سازی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت و درمان با اعلام این خبر به «ایسنا» گفت: واکسن های موجود در کشور شامل 10 آنتی ژن مختلف برای کنترل بیماری سرخک، اوریون، سرخجه، هپاتیت، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و سل است.

دکتر عبدالرضا استقامتی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در کشور مننژیت یکی از بیماری های کودکان است و برای این منظور نیازمند واکسن مننژیت هستیم که با توجه به گرانی آن خواستار تامین بودجه و ورود این واکسن به کشور شده ایم.

وی با بیان این که ویروس «روتا» عامل اصلی اسهال در کودکی است، گفت: هم اکنون 60 درصد اسهال کودکان در کشور با این منشا بروز می کند و اگر نتیجه مطالعات در این زمینه کامل شود، این واکسن نیز در سیستم ایمن سازی کشور وارد خواهد شد.

وی با بیان این که برخی از داروخانه ها واکسن آنفلوآنزا را به عنوان واکسن سرماخوردگی تبلیغ می کردند، افزود: ایران واکسن آنفلوآنزا را به عنوان جلوگیری کننده از سرماخوردگی نمی شناسد. این واکسن، خاص بیماری آنفلوآنزا است که هر ساله از اول آبان ماه وارد کشور می شود.