آرشیو دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۲۹
اخبار کشور
۳

درمان جانبازان اعصاب و روان با تکنولوژی TMS و QEEG محقق شد

نخستین همایش علمی- تخصصی فن آوری های نوین درعلوم عصب- روان شناختی در جهت اطلاع رسانی روش های استفاده از دستگاه های QEEG، TMS در دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر «رضا رستمی» دبیر علمی همایش در خصوص نیازها و ضرورت فناوری های نوین در علم عصب- روانشناختی گفت: QEEG و TMS و نوروفیدبک تکنیک هایی هستند که امروزه در دنیا مطرح هستند.

رستمی افزود: امروز با پیشرفت سریع فناوری های نوین شاهد این هستیم که تکنولوژی های جدید از حیطه علوم زیستی محض خارج شده و به گونه ای مطلوب تر در حوزه علوم روان شناختی قرار گرفته اند.

رستمی با اشاره به کاربردهای QEEG گفت: یکی از کاربردهای این سیستم تشخیص اثر بخش ترین داروها به همراه مؤثرترین دوز است.

وی هدف از برگزاری این همایش را چنین عنوان کرد: معرفی تکنولوژی های نوین در حوزه روانشناسی در جهت تشخیص دقیق تر اختلالات روانی به متخصصین و عموم مردم.

رستمی اظهار داشت: TMS و QEEG یعنی نوار مغزی که توسط کامپیوتر صورت گرفته و شخص با جمعیت نرمال مقایسه می شود و تفاوت عملکرد مغز و افراد بیمار و نرمال قابل بررسی و نمایش تصویری است، که می توانیم درآینده ای نزدیک در زندانها، مدارس و برای درمان جانبازان اعصاب و روان از این تکنولوژی استفاده کنیم.

رستمی عنوان کرد: دستگاه TMS یا تحریک مغناطیسی مغز، بیماریهایی که توسط دارو و یا تجهیزات موجود روانشناسی درمان نمی شوند را مرتفع می سازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: افسردگی های مقاوم به درمان و بیماری اسکیزوفرنی مزمن توسط دستگاه TMS درمان می شود.

دبیر همایش یادآور شد: یکی از اختلالاتی که در آموزش و پرورش به صورت جدی می توان به آن پرداخت اختلالات یادگیری است که با استفاده از درمان نوروفیدبک به طور مطلوب برطرف می شود.