آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۱
اخبار اقتصادی
۴

لوک اویل روسیه: علیرغم مانع تراشی آمریکا فعالیت نفتی را در ایران ادامه می دهیم

سخنگوی شرکت نفتی لوک اویل روسیه، با انتقاد از رسانه های این کشور در انتشار خبر غلط مبنی بر تعلیق فعالیت این شرکت در حوزه نفتی اناران ایران، گفت: با وجود موانعی که آمریکا به وجود آورده است، این شرکت به فعالیت خود در حوزه نفتی اناران ادامه خواهد داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر سیماکوف سخنگوی شرکت نفتی لوک اویل که دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه است، افزود: طرح ادامه دارد و کار حفاری در حوزه نفتی اناران جریان دارد.

«لوک اویل اور سیز» شرکت بین المللی وابسته به لوک اویل نیز که مسئولیت توسعه طرح های بین المللی این شرکت را بر عهده دارد در این باره اعلام کرد: نمایندگی اش در ایران به فعالیت و کار خود با وجود تحریم های آمریکا ادامه خواهد داد.

رسانه های ارتباط جمعی و خبرگزاری های روسیه روز گذشته از «توقف» طرح توسعه حوزه نفتی اناران به علت تحریم های آمریکا خبر داده بودند.

شرکت نفتی لوک اویل در دسامبر سال 2005 از کشف و بهره برداری یک حوزه نفتی بزرگ در اناران خبر داد.

روسیه: ایران باید نقش فعالتری در بازار جهانی گاز ایفا کند

معاون شرکت گاز پروم روسیه تاکید کرد: ایران به عنوان دارنده دومین ذخایر بزرگ گازی جهان باید نقش فعال تری در بازار جهانی گاز داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری «ریانووستی» ضمن اعلام این مطلب به نقل از ولادیمیر یاکوشف افزود: ایده تشکیل سازمان کشورهای صادرکننده گاز هم اکنون در حال بررسی بیشتر بین کشورهای صادرکننده گاز است و باید در این خصوص رایزنیهای بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: بیست وچهارمین کنفرانس جهانی گاز که قرار است طی روزهای 5 تا 9 اکتبر 2009 در «بوئنس آیرس» (پایتخت آرژانتین) برگزار شود، توجه ویژه ای به تشکیل اوپک گازی خواهد داشت.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل سازمان کشورهای صادرکننده گاز را داده است و در سفر اخیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران این پیشنهاد بار دیگر ازسوی مقامات عالی رتبه ایرانی مطرح شده بود.