آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۹
اجتماعی
۴

رئیس انجمن باروری و ناباروری خبرداد: تعیین سقف تعرفه های خدمات درمان ناباروری

گروه اجتماعی- سقف تعرفه های پیشنهادی خدمات درمان ناباروری به منظور ساماندهی هزینه های درمانی در مراکز مختلف دولتی و خصوصی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، رئیس انجمن علمی- تخصصی باروری و ناباروری با بیان این که هم اکنون 3 میلیون زوج در کشور با مشکلات گوناگون باروری مواجه اند، گفت: دریافت

هزینه های متغیر درمانی دراین زمینه نیز همواره موجب نارضایتی هایی می شود.

دکترمحمدرضا نوروزی افزود: بر این اساس برای نخستین بار در کشور با دعوت از سازمان های بیمه گر، رؤسای مراکز درمان ناباروری و جمعی از صاحبنظران و متخصصان زنان و... سقف تعرفه های مرتبط با این درمان ها تعیین شد. وی گفت: براساس تصمیم گیری ها حداکثر هزینه های درمان در یک دوره برای انجام لقاح مصنوعی خارج از رحم (ICSI) 15 میلیون ریال، تزریق اسپرم به داخل رحم (IUI) یک میلیون و 500 هزار ریال، انجماد جنین 3 میلیون ریال و لقاح خارج از رحم بدون تزریق با روش IVF نیز 12 میلیون ریال تعیین شده است و تعرفه ها نباید از سقف پیشنهادی بیشتر شود.

به گفته دکتر نوروزی نرخ تعرفه های پیشنهادی مصوب در جلسه کارشناسی به زودی دراختیار وزارتخانه های بهداشت و درمان، رفاه و تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی کشور قرار می گیرد تا پس از بررسی های نهایی دراین باره تصمیم گیری شود. عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور اظهارکرد: تعرفه های مصوب در هر استان براساس شرایط اقتصادی مردم و

تعرفه های اعمال شده از سوی نظام پزشکی تعیین خواهدشد و امیدواریم تا تصمیم گیری به موقع مسئولان، شاهد ساماندهی تعرفه های خدمات درمان ناباروری در سال جاری و اجرایی شدن این مصوبه از سال آینده باشیم.