آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۹
اجتماعی
۶

وزیر رفاه: یک مرجع واحد باید تعرفه گذاری خدمات درمانی را تعیین کند

گروه اجتماعی: وزیر رفاه و تامین اجتماعی، تصمیم گیری درباره لایحه مدیریت خدمات کشوری را منوط به ابلاغ لایحه و 20 آئین نامه مرتبط با آن دانست.

دکتر عبدالرضا مصری درباره ترمیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بر اساس لایحه مدیریت خدمات کشوری، افزود: این لایحه نزدیک به 20 آئین نامه اجرایی دارد و اجرای آن به طول خواهد انجامید و نحوه اجرای این آئین نامه ها به طور حتم به وسیله نهاد ریاست جمهوری اعلام می شود. وی کسر بودجه 100 میلیارد تومانی سازمان بهزیستی برای پرداخت مستمری به مددجویان را مربوط به بودجه استانی دانست و گفت: مسئول تامین اعتبارات استانی، شورای برنامه ریزی استان ها و استانداران هستند.

مصری با اعلام این مطلب که «اطلاعی درمورد کسر بودجه استانی ندارم» اظهار داشت: اعتبارات ملی صد درصد به سازمان بهزیستی اختصاص یافته است. وزیر رفاه درباره تعلق نگرفتن بن های 320 هزار ریالی قشرهای آسیب پذیر به 70 هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت سازمان بهزیستی، گفت: وزارت رفاه 3 میلیون بن اضافی به قشرهای نیازمند اختصاص داده است و سازمان بهزیستی از این محل می تواند به زنان سرپرست خانوار پشت نوبت بن پرداخت کند.

وی با اشاره به اختلاف 4 برابری تعرفه پزشکی بخش دولتی و خصوصی اظهار داشت: سازمان های بیمه گر، نظام پزشکی، وزارت رفاه، بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی باید تعرفه واقعی را با هماهنگی یکدیگر تعریف کنند.

مصری با تاکید بر تعیین یک مرجع واحد برای تعرفه گذاری خدمات درمانی گفت: هنگامی که 2 مرجع مسئولیت تعرفه گذاری خدمات درمانی را به عهده داشته باشند، تعیین سرانه قابل پیش بینی نیست.