آرشیو چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۹
اجتماعی
۶

رئیس مرکزاجرائیات راهنمایی ورانندگی خبرداد: دریافت خلافی خودرو با پیام کوتاه

•مالکان خودرو می توانند در24ساعت شبانه روزشماره عمومی

پشت کارت خودروVINرابه شماره 30005151 ارسال ومیزان

خلافی خودرادرمدت40 ثانیه دریافت کنند

• تلفن گویای 88288888 ازساعت7‎/30 تا21میزان خلافی خودروها

رااعلام می کند

• هزینه دریافت پیام کوتاه برعهده متقاضیان است

گروه حوادث: جزئیات نحوه ارسال صورت وضعیت خلافی خودروها از طریق پیام کوتاه اعلام شد.

سرهنگ علیرضا جهانگیری، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اعلام این خبر گفت: تسهیلات از هفته ناجا در سراسر کشور برای اپراتور همراه اول فراهم شده است.

مالکان خودروها نیز می توانند شماره VIN خودروی خود را که پشت کارت مشخصات وسیله نقلیه به صورت عمودی یا در شناسنامه مالکیت خودرو به صورت افقی در قسمت بالای شناسنامه پلاک های ایران درج شده است را به صورت 24 ساعته به شماره 30005151 ارسال کرده و میزان خلافی خودروی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به این که این امکان در سراسر کشور فراهم شده است، تصریح کرد: اجرای طرح مزبور در راستای کاهش سفرهای درون شهری و افزایش حساسیت مالکین نسبت به تخلفات خود صورت می گیرد و مالکان خودروها پس از ارسال شماره VIN خودرو ظرف 40 ثانیه می توانند میزان خلافی خود را دریافت کنند. از سوی دیگر هزینه دریافت پاسخ پیام کوتاه نیز برعهده متقاضیان است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: پلاک های غیر ایران نیز می توانند از طریق تلفن گویای 88288888 از ساعت 7‎/30 تا 21 از میزان خلافی خودرو خود مطلع شوند. همچنین 222 مرکز و دفتر پلیس + 10 در سراسر کشور که 47 واحد آنها در تهران هستند نیز درحال حاضر صورت وضعیت خلافی خودروها را صادر می کنند.