آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۰
داخلی
۵

وزیر کشور: حل مشکلات منطقه فقط با همکاری کشورهای آن حل می شود

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی وزیر کشور در چهارمین نشست وزیران کشور همسایگان عراق در کویت، از آنان خواست برای جلوگیری از دخالت در امور عراق و منطقه، بهانه به دست بیگانگان ندهند.

وزیر کشور در سخنانی در این نشست تصریح کرد: بر همه واجب است تا با استفاده از تمامی امکانات و توانایی هایی که در این نشست ها وجود دارد و با پرهیز از اقدام های نسنجیده، بهانه ای به بیگانگان برای دخالت داده نشود، تا از این طریق در جهت تحکیم امنیت و ثبات در عراق، گام برداشته شود. پور محمدی دخالت بیگانگان از یکسو و فعالیت گروه های جاهل و متعصب ناآشنا با فرهنگ و اخلاق اسلامی را از سوی دیگر، از عوامل عمده بحران در منطقه دانست و تاکید کرد: دستگاه های اطلاع رسانی غرب تلاش می کنند تا اقدام های غیر انسانی را به دین مبین اسلام نسبت دهند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ایمان دارد که کشور های غربی بویژه آمریکا با توجه به بن بستی که در عراق با آن مواجه هستند و با مطرح کردن بهانه نبود امنیت در این کشور، در جهت اجرای توطئه قدیمی استکبار یعنی تقسیم عراق تلاش می کنند. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی عملیات تروریستی، ربودن افراد و دستگیری گروگان ها را در عراق محکوم و حمایت کامل خود را از حاکمیت، وحدت ارضی و ثبات و استقلال سیاسی عراق و اصل عدم دخالت در امور داخلی این کشور، اعلام می کند. وزیر کشور پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران را برای مقابله با چالش های کنونی و حل بحران هایی که عراق با آن مواجه است، از جمله لزوم کنترل دقیق تر مرزها، مبادله اطلاعات درباره تحرک تروریست ها و عبور غیر قانونی افراد و قاچاق سلاح، توسط بازارهای مرزی به منظور جلوگیری از قاچاق، اتخاذ تصمیم های دسته جمعی در زمینه پناهندگان عراقی و محکوم کردن اقدام های غیر قانونی اشغالگران ارائه کرد.

پایان نشست وزیران کشورهای همسایه عراق

چهارمین نشست وزیران کشور کشورهای همسایه عراق با صدور بیانیه ای در کویت به کار خود پایان داد. وزیران کشور همسایگان عراق، در بیانیه پایانی این نشست، با حمایت از دولت عراق جهت برقراری امنیت و ثبات دراین کشور، بر به کار بستن تمام تلاش خود به منظور مبارزه با تروریسم و کنترل مرزهای کشورهای خود باعراق تاکیدکردند.