آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۶۲۷۷
صفحه اول
۱

مولانا در گفتگوی ویژه خبر شبکه دو سیما: آمریکا بر ضد ایران جنگ روانی براه انداخته است

استاد روابط بین الملل و رسانه در دانشگاه آمریکن آمریکا گفت: مقامات آمریکایی از سالها پیش اعلام کرده اند از طریق رسانه ها به جمهوری اسلامی ایران حمله روانی می کنند و بر این اساس رسانه های آمریکایی آنچه در ایران عادی است غیرعادی جلوه می دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبرپروفسور حمید مولانا در بخش گفتگوی ویژه خبر شبکه دو سیما با اشاره به جنجال رسانه های غربی درباره استعفای لاریجانی گفت: جابه جایی مقامات دولتی در کشورهای مختلف موضوعی عادی است.

استاد روابط بین الملل و رسانه در دانشگاه امریکن آمریکا گفت: ما نباید تصور کنیم وضع در ایران غیرعادی است بلکه باید دانست راهبرد آن ها، غیرعادی جلوه دادن مسائل عادی ایران است.

استاد روابط بین الملل و رسانه در دانشگاه امریکن امریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای هدف، نباید به جنگ های روانی حساسیت فوق العاده ای نشان دهند.

پروفسور مولانا در ادامه گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست بین الملل و منطقه هیچ وقت به خوبی الان نبوده است.

استاد روابط بین الملل و رسانه در دانشگاه آمریکن آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون از جنبه سیاسی، نظامی و فرهنگی در مقامی قرار دارد که در دهه های پیش امکان آن وجود نداشت.

وی با اشاره به سخنرانی شجاعانه رئیس جمهور در سازمان ملل متحد افزود: دکتر احمدی نژاد با شجاعت مطالبی در سازمان ملل متحد بیان می کند که روسای جمهور حدود 200 کشور دنیا بیان نمی کنند و همه این عوامل موجب افزایش توجه جهانیان به جمهوری اسلامی ایران است.مولانا با اشاره به ارتقاء قدرت منطقه ای ما و افزایش زیرساختهای سیاسی، نظامی و فرهنگی در مقایسه با سه دهه پیش گفت: ثبات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه بی نظیر است.

وی افزود: در ماجرای دانشگاه کلمبیا آمریکایی ها تحت تاثیر تبلیغات خود هیجان زده شده بودند و در همان دقایق اول بازی را باختند و توپی که قرار بود به دروازه ما وارد کنند وارد دروازه خودشان شد.مولانا با اشاره به اهانت رئیس دانشگاه کلمبیا به دکتر احمدی نژاد، آن گونه رفتار در دانشگاه های آمریکا را بی سابقه دانست و گفت: جنگ سرد آمریکا در ماجرای دانشگاه کلمبیا به ضرر خودشان تمام شد همچنان که بر اساس نظرسنجی ها مردم آمریکا از نحوه رفتار با رئیس جمهور ما ناراضی بودند. مولانا در ادامه گفت: حیثیت آمریکا در تاریخ 230 ساله این کشور؛ هیچ گاه مانند اکنون پایین نیامده است.