آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
داخلی
۵

وزیر امور خارجه: ایران از ملتزم ترین اعضای آژانس انرژی اتمی است

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه با تاکید بر حقوق ایران در عرصه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای گفت: ایران از باوفاترین و ملتزم ترین اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متکی در نشست پایانی هم اندیشی علما و فرهیختگان شیعه و سنی افزود: ایران همواره برضرورت اجرای متوازن تعهدات و حقوق خود تاکید داشته است. وی افزود: بدون تحقق و رسمیت یافتن حقوق جمهوری اسلامی ایران، روند مذاکرات چشم انداز مبهمی خواهد داشت.

متکی که در مورد نقاط اشتراک حوزه فرهنگ، سیاست، آثار و باورهای جریان بیداری اسلامی و مسائل هسته ای ایران در این نشست سخنرانی می کرد، در ادامه گفت: خلا ناشی از فقدان باورهای دینی بر اندیشه و افکار برخی از جوامع، صدمات بسیاری را بر حوزه های فرهنگ و سیاست وارد کرده است.

وی گفت: نگرش یک جانبه قدرت های سلطه گر از جمله آسیب های وارده بر جامعه جهانی است که این قدرت ها سعی دارند با القای نظام های وارداتی خود، فرهنگ اسلامی، اصیل و بومی جوامع را متاثر کند.

وزیر امورخارجه با تشریح آثار بیداری اسلامی ناشی از افکار و اندیشه های متعالی انقلاب اسلامی افزود: آثار بیداری اسلامی، موجبات تحول خواهی و تبلور فرهنگ جدید مبتنی بر وجدان دینی و احترام به ارزش های اسلامی را در تمامی زمینه های حیات سیاسی و اجتماعی جهان آشکار کرده است.

وی گفت: تبیین مفاهیم و باورهای اسلامی و آزادی خواهی توسط امام خمینی(ره)، راهکارهای بسیاری را به جوامع مختلف آموخت و امام(ره) ارزش های گرانقدری را به امت اسلامی و آزاده ارزانی کرد.

متکی تاکید کرد: ما در ایران در پرتو ارزش های والای بنیانگذارفقید جمهوری اسلامی و با تکیه بر خودباوری، گام های علمی بلندی را برداشته و حیرت جهانیان را برانگیخته ایم.