آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
ایران زمین
۱۱

راه ناهموار برای تماشای آبشار زیبای «رود فرق»

کرمان - خبرنگار «ایران»: آبشار«رودفرق» با نام محلی «وروار» از جلوه های زیبای طبیعت در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبر آباد است.

به گفته مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان، این آبشار با حدود 90 متر ارتفاع به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران و خاورمیانه محسوب می شود. محمد جهانشاهی افزود: «از نکات جالب توجه، مسیر بسیار زیبایی است که باید طی شود تا به این آبشار رسید.»

وی همچنین اظهار داشت: از دو مسیر امجز (امگز) و رودفرق می توان به این آبشار رسید که در مسیر اول باغ های مرکبات، جنگل های بادام کوهی و بنه، پرندگانی نظیر کبک، چنارهای امجز، چمنزارها و آبراهه ها، عشایر کوچ رو و مناطقی مملو از گیاهان دارویی نظیر درمونه، کلپوره و بابونه چشم نوازی می کنند و در مسیر دوم نیز باغ های بزرگ مرکبات، نخیلات، رودخانه ها، دشت های پوشیده از گل نرگس و قلعه سنگی سموران خودنمایی می کند.

او مسیر ناهموار دسترسی به این آبشار را از موانع حضور گردشگران در این منطقه عنوان کرد و گفت: از آخرین جایی که امکان تردد با اتومبیل وجود دارد تا محل آبشار حداقل 10 کیلومتر راه است که در بازدید رئیس و کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان از منطقه امکان تسهیل تردد به این منطقه زیبا و دیدنی مورد بررسی قرار گرفته است.