آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
ایران زمین
۲۰

ایران در ایران

تشکیل اتحادیه صنف نوشت افزار و کتاب فروشان شمیرانات

شمیرانات - خبرنگار «ایران»: کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان شمیرانات در نشستی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد از تشکیل اتحادیه صنف نوشت افزار و کتاب فروشان این شهرستان خبر داد. مهندس نیکخواه، معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری شمیرانات در این نشست با اعلام این مطلب، همچنین از طرح در دست بررسی تاسیس پارک اصناف این شهرستان خبر داد. برابر این خبر، اتحادیه صنف نوشت افزار و کتابفروشان شمیرانات هم اکنون فعالیت های خود را با داشتن 50 واحد صنفی دارای پروانه کسب، در نقطه ای واقع در جنوب میدان قدس تجریش شروع کرده است.

تبعات مصرف اندک میوه و سبزیجات در اردبیل

اردبیل - خبرنگار «ایران»: مصرف میوه و سبزیجات در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است. محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان این مطلب گفت: در استان اردبیل به دلیل تغذیه نامناسب، شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان معده و مری هستیم که لازم است با توجه بیشتر مردم به حالت طبیعی بازگردد. وی افزود: در ماه های اخیر در حال غنی سازی فرآورده های مصرفی نظیر آرد با آهن هستیم تا شهروندان مواد غذایی مرغوب و مفیدتر استفاده کنند.

واگذای رایگان تنورهای گازی پخت نان به روستاییان

ایلام خبرنگار «ایران»: 20 دستگاه تنور گازی پخت نان به صورت رایگان در اختیار روستاییان گلدره در منطقه زردلان در ایلام قرار گرفت. شریفی رئیس منابع طبیعی شهرستان شیروان چرداول گفت: این اقدام با هدف کاهش استفاده از سوخت فسیلی و صیانت بیشتر جنگل ها و مراتع منطقه صورت گرفته است.

توسعه شبکه آب و فاضلاب سنندج

سنندج - خبرنگار «ایران»: در 6 ماهه نخست امسال 80 کیلومتر از نقاط شهری سنندج در 2 بخش آب و فاضلاب شهری لوله گذاری شد. پاکروح، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از تلاش برای اصلاح وتوسعه شبکه های آب و فاضلاب مرکز استان خبر داد.

کشت کلزا در 500 هکتار زمین در یزد

یزد - خبرنگار «ایران»: سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان یزد افزایش می یابد. کاظم فرهمند، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: تاکنون 500 هکتار زمین در استان زیر کشت کلزا رفته که این رقم در آینده به یک هزار هکتار می رسد. ابرکوه، خاتم و بماباد از مراکز عمده کاشت کلزا در یزد است.