آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
حوادث
۲۲

آتش یک میلیون آمریکایی را فراری داد

همزمان با متوقف شدن بادهای خشک و داغ «سانتا آنا» که عامل اصلی آتش سوزی های کالیفرنیا شناخته شده است، امید مردم برای مهار آتش و نجات از وضع اضطراری افزایش یافت.

رئیس جمهوری آمریکا نیز پنجشنبه برای مشاهده عینی خسارات ناشی از آتش سوزی های شدید چند روز گذشته در ایالت کالیفرنیا با هلی کوپتر از این مناطق دیدن کرد.

وی پس از این دیدار با همراهی آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کالیفرنیا گفت که دولت فدرال همه کمک های لازم را در اختیار قربانیان حریق قرار خواهد داد.این بازدید هوایی در حالی انجام شد که تا بعد از ظهر دیروز شمار کشته های آتش سوزی به 14 تن رسیده است.این بزرگترین تخلیه ساکنان این منطقه در آمریکا از زمان وقوع توفان کاترینا در سال 2005 است.آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا نیز دیدار از مناطق فاجعه دیده را مایه «دل شکستگی» توصیف کرد.

آتش سوزی های طبیعی چند روز گذشته تاکنون حدود 1825 کیلومتر مربع از «سانتا باربارا» در شمال لس آنجلس تا سن دیه گو در کنار مرز مکزیک را سوزانده است. به حدود یک میلیون نفر از ساکنان منطقه نیز در روزهای اخیر دستور تخلیه داده شده و میزان خسارات وارده بر اثر این آتش سوزی ها بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است.حدود 1500 خانه هم در آتش سوزی ها سوخته است.