آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶، شماره ۶۲۷۹
سیاسی
۳

مهندس سید مرتضی نبوی: جریان اصولگرایی قائم به شخص نیست

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین درباره محوریت لاریجانی در انتخابات مجلس هشتم گفت: اصولگرایان مدتهاست که بر روی محوریت یک شخص تاکید ندارند و جریان اصولگرایی قائم به شخص نیست.

به گزارش ایسنا مرتضی نبوی در جمع خبرنگاران درباره ضرورت حضور لاریجانی در انتخابات مجلس هشتم اظهار کرد: ایشان از افراد موثر در نظام و با توانایی و تجربه های فراوانی هستند و اگر آقای باهنر درباره حضور ایشان در انتخابات مجلس نظراتی ارائه کرده اند به دلیل آن است که توانایی ها و تجربه های آقای لاریجانی را می دانند به همین جهت این اظهارات را کرده اند. وی با اشاره به این که “لاریجانی از اصولگرایان و شخصیت های موثر و تاثیرگذار است” تصریح کرد: آقای لاریجانی در جمع اصولگرایان فعال بوده، هست و خواهد بود و از کسانی است که تلاش می کرده تا اصولگرایان به وحدت برسند.

نبوی تصریح کرد: مجموعه اصولگرایان افراد موثر، نخبگان، صاحب نظران و پیشکسوتان در جمع اصولگرایان تاثیرگذار خواهند بود. اما این که یک شخص به تنهایی در صحنه عمل شاخص شود تشخیص مردم است و تاکیدی بر روی این بحث در جمع اصولگرایان وجود ندارد. وی درباره بررسی سند 20 ساله جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: بررسی این سند هنوز پایان نیافته و ما در حال تدوین ارزش ها، راهبردها و چشم انداز هستیم البته جمع بندی هایی در سطح کلان صورت گرفته ولی این کار ادامه دارد، اگر بخواهیم یک سند رسمی بشود باید در کنگره به تصویب برسد. نبوی درباره ارائه لیست جامعه اسلامی مهندسین به جبهه اصولگرایان اظهار کرد: پیشنهادهای خود را ارائه داده ایم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تهدیدات امریکا علیه ایران نیز گفت: این تهدیدات چیز جدیدی نیست و آمریکایی ها عملاآن چیزی که توانسته اند از نفوذ، قدرت، ثروت خود برای تهدید ایران به کار برده اند و از تمام ظرفیت های خود به صورت نامشروع در این جهت استفاده کرده اند و اثراتی را نیز گذاشته اند.