آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۷
اخبار کشور
۳

پس از 5 سال وقفه بزرگترین سایت پرورش میگو درخوزستان راه اندازی شد

با راه اندازی اولین و بزرگترین سایت پرورش میگو در خوزستان نخستین مرحله برداشت میگو وانامی از مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان پس از پنج سال وقفه با حضور رئیس سازمان شیلات کشور از روز دوشنبه آغاز شد.

شعبانعلی نظامی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شیلات کشور در این آئین اظهار داشت: با توافق وزیر جهاد کشاورزی و هیئت دولت، سازمان تعاون روستایی موظف است میگوی تولید شده پرورش دهندگان را به صورت تضمینی و توافقی خریداری کند.

نظامی با اشاره به این که خرید تضمینی میگو کمک و یارانه ای برای احیا و رونق پرورش میگو و همچنین رفع مشکلات پیش روی پرورش دهندگان میگو در کشور است، افزود: دولت نهم کمک ها و خدمات زیادی به بخش خصوصی کرده است و در پرداخت اعتبار و تسهیلات بانکی به بخش خصوصی در این زمینه محدودیتی قائل نیست.

وی گفت: در سال 86 شیلات کشور 1200 میلیارد ریال اعتبار به بخش آبزی پروری و صید و صیادی کشور اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از احیا مجدد مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان خبر داد و افزود: با همکاری و مساعدت دولت، پرورش دهندگان میگو این منطقه می توانند با سعی و تلاش این بخش را فعال تر از گذشته کنند و در این مرحله از برداشت میگو پیش بینی می شود یکصد تن میگو از نوع «وانامی» از استخرهای پرورش میگوی این منطقه برداشت شود.

شایان ذکر است به علت شیوع بیماری لکه سفید و سرمازدگی میگوهای پرورشی، عملیات برداشت میگو از پنج سال گذشته تاکنون در این منطقه متوقف شده بود که با اعتباری افزون بر 3میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینی به مساحت 40 هکتار با 141 استخر پرورش میگو مجددا راه اندازی شد.