آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۷
حوادث
۱۵

نقل و انتقال قبر ممنوع

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهروندان اجازه نقل و انتقال قبور پیش خرید شده در سال های قبل را به افراد غیر ندارند.

«محمد عیدیان» اظهار داشت: شهرداری تهران در صورت مشاهده واگذاری قبور در دفاتر اسناد رسمی اقدام به ابطال سند آنها خواهد کرد.

عیدیان با بیان این که مدت هاست فروش قبور در بهشت زهرا(س) متوقف شده، تصریح کرد: واگذاری قبور به افراد غیر نیز ممنوع است و در صورت واگذاری، شهرداری تهران هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باتاکید بر این که شهروندان فقط می توانند قبور را به اعضای خانواده درجه اول خود آن هم با حضور در محل سازمان بهشت زهرا(س) واگذار کنند، خاطرنشان کرد: این امر به منظور جلوگیری از تخلفات و سوء استفاده های احتمالی انجام می شود.

به گفته وی، برخی شهروندان پس از واگذاری قبور و دریافت وجه آن، با مراجعه به سازمان بهشت زهرا(س) ادعای فروش قبور از سوی بهشت زهرا(س) را کرده که مشکلاتی را برای این سازمان به وجود آورده است.

عیدیان در خصوص پیش فروش قبور در بهشت زهرا(س) گفت: شهرداری تهران برنامه ای برای پیش فروش قبور ندارد و هرگونه اقدام افراد در پیش فروش قبور، غیرقانونی است.

وی با درخواست از شهروندان برای خودداری از خرید قبور از افراد دلال و سودجود، از آنها خواست در صورت مشاهده فروش قبور از سوی این افراد مراتب را به شهرداری تهران اطلاع دهند.