آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۹
اخبار کشور
۳

آیت الله مصباح یزدی: الگوی آموزش و پرورش باید اسلام باشد نه غرب

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آموزش و پرورش اسلامی می خواهیم باید الگوی آن را از اسلام بگیریم نه غرب.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مصباح یزدی در دیدار با مسئولان ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش بر ضرورت تبیین جایگاه معارف اسلامی و مسائل ملی کشور در کتب درسی تاکید کرده و گفت: با شناختی که از مسئولان جدید نظام دارم انتظار می رود همکاری حوزه و آموزش و پرورش شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از لحاظ ماهیت با تمام انقلابهای دنیا تفاوت دارد اظهار داشت: برخی فکر می کنند انقلاب ما تنها جنبه ملی داشته و با شروع نهضت ملی شدن نفت شکل گرفته است و در نهایت دست مستکبران را از کشور قطع کرده و با الگوگیری از برخی اسطوره های غربی به مسیر خود ادامه خواهند داد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: این افراد می خواستند در نهایت ایران را مانند یکی از ایالتهای آمریکا بسازند و ادعا می کردند، اسلامگرایان برای این انقلاب بهائی نپرداخته اند بلکه خود را سردمدار آن معرفی کرده اند، در حالی که ماهیت و حقیقت انقلاب ما اسلامی و دینی بوده و اینان سخت در اشتباه هستند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، تفکرات برخی ملی گرایان را با استقرار حکومت اسلامی در تضاد عنوان کرده و افزود: ملی گرایان معتقد بودند در نهایت باید ایران مانند آمریکا شود با این تفاوت که مردم آمریکا مسیحی هستند اما مردم ایران مسلمان اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، ملی گرایان اعتقاد به امام زمان را خرافه می پندارند گفت: اینان توسعه در صنعت و اقتصاد را اصل قرار داده و توجهی به دین و مذهب ندارند و متاسفانه تعدادشان هم کم نیست.

آیت الله مصباح یزدی، دین را ابزار دست ملی گرایان دانسته و یادآور شد: ملی گرایان به این دلیل از امام حمایت کردند که دیدند بخشی از منافعشان با ترویج افکار و نظرات امام تامین می شود.

عضو شورای عالی حوزه، با اشاره به سخنان مهندس بازرگان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: بازرگان مانند دیگران خائن و دروغگو که همه چیز را برای اهدافشان تحریف می کنند نبود، اما او اسلام را برای ایران می خواست ولی امام ایران را برای اسلام.