آرشیو شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۹
اخبار اقتصادی
۴

سعیدی کیا: ساخت مسکن قانونمند می شود

با تصویب طرح جامع ساماندهی تولید و عرضه مسکن، از این پس قانونی مشخص و دائم در اختیار سازندگان واحدهای مسکونی قرار می گیرد.

محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی در گفت وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه جزئیات لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در مجلس مطرح و در حال بررسی است؛ گفت: لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در حقیقت مکمل تبصره6 قانون بودجه سال جاری است که در آن محورهای مفصلی در رابطه با تولید و کیفیت مسکن، مسایل اقتصادی مسکن، مصالح و کارگران ساختمانی و مالیات در بخش مسکن مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت و به عنوان طرح جامع ساماندهی تولید و عرضه مسکن به تصویب مجلس رسید.

وی در رابطه با هدف تصویب لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: با تصویب این لایحه در راستای اجرای کار برنامه ای و درازمدت در بخش مسکن، قانون مشخص و دائمی در اختیار سازندگان واحدهای مسکونی در سطح کشور قرارخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر کلیات لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در جلسه علنی مجلس در 2آبان ماه سال جاری در دستور کار قرارگرفت و با 137 رای موافق، 32رای مخالف و 12رای ممتنع از مجموع 183 نماینده حاضر در جلسه مورد تصویب قرارگرفت.

با تصویب نهایی این لایحه، دولت موظف است از طریق حمایت های لازم از قبیل تامین زمین مناسب و کاهش یا حذف بهای زمین از قیمت تمام شده مسکن، تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت، اعمال معافیت های مالیاتی و تامین سایر نهاده های مورد نیاز بخش مسکن در چارچوب مفاد این قانون، تدوین نظامات و مقررات ملی ساخت و ساز و اعمال نظارت بر تحقق آنها و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در بخش تولید و عرضه مسکن با هدف تامین مسکن برای فاقدین مسکن با رعایت مقررات ملی ساختمان و الگوی مصرف مسکن و اصول شهرسازی و معماری اقدام نماید.