آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۹
حوادث
۲۲

عملیات پلیس 3 استان برای دستگیری دزدان جنایتکار طلافروشی ها

گروه حوادث- اصفهان، عباس فلاح- خبرنگار «ایران»: اعضای شبکه 7 نفری دزدان مسلح طلافروشی ها با تلاش ماموران پلیس استان های اصفهان، فارس و هرمزگان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 19 روز 17 مهر3 سارق مسلح سوار بر یک دستگاه خودروی پژو به طلافروشی «کوه نور» در ملک شهر اصفهان حمله کردند. آنها پس از تیراندازی به سوی صاحب مغازه، طلاهای موجود در مغازه را دزدیدند. آنها در جریان سرقت مرگبار پس از قتل طلافروش و مجروح کردن یک عابر از محل حادثه گریختند.

سرهنگ حسین حسین زاده، معاون پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره دستگیری دزدان مسلح گفت: اعضای شبکه متشکل از 4 دزد و 3 مالخر، همگی دارای سوابق کیفری متعدد در زمینه تهیه و توزیع و خرید و فروش مواد مخدر هستند. آنها چندی قبل نیز پس از سرقت از یک لاستیک فروشی در شیراز صاحب مغازه را به قتل رساندند.

به گفته وی دزدان ماه گذشته نیز در اصفهان به 2 طلافروشی و یک بانک دستبرد زدند که در جریان این سرقت ها صاحب یک طلافروشی به قتل رسید. تا این که کارآگاهان پس از شناسایی و دستگیری دزدان در جریان بازرسی از خانه یکی از دزدان در شیراز، موفق به کشف 400 میلیون ریال وجوه مسروقه شدند. وی اظهار داشت: اعضای شبکه دزدان مسلح تاکنون به قتل 3 نفر در شیراز و مجروح کردن 5 نفر اعتراف کرده اند. حال آن که در کشفیات صورت گرفته از اعضای شبکه نیز مدارک جعلی بسیاری با عناوین مختلف کشف شده است.

به گفته وی، دزدان مسلح افراد غیربومی هستند که در جریان سرقت های خود در شیراز و هرمزگان علاوه بر قتل مردم، شماری از ماموران انتظامی را نیز مجروح کرده اند. سرانجام نیز با هماهنگی ماموران انتظامی استان های اصفهان، فارس و هرمزگان و پس از 45 روز عملیات تعقیب و گریز سرانجام اعضای این شبکه دستگیر شدند.