آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
اخبار خارجی
۱۶

در دیدار با بوش در کاخ سفیداردوغان: این آمریکاست که باید جلو اقدامات تروریستی پ ک ک را بگیرد

اردوغان در دیدار با بوش در واشنگتن، با اشاره به اشغال عراق، آمریکا را عامل بی ثباتی در این کشور دانست و از آمریکا خواست جلو اقدامات تروریستی «پ ک ک» را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه و «جرج بوش» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت وگو کردند. بحران «پ ک ک» اصلی ترین موضوع مذاکرات دوطرف بود. طبق اخبار منتشر شده، بوش در این دیدار به اردوغان قول داد با ترکیه در این مورد همکاری اطلاعاتی کند.

اردوغان هم اعلام کرد صبر آنکارا به پایان رسیده است و 100 هزار نیروی نظامی ترکیه، مناطق مرزی را ترک نخواهند کرد.

نخست وزیر ترکیه افزود پارلمان ما مجوز حمله به شمال عراق را صادر کرده و ما منتظر گام های عملی بغداد و واشنگتن در برخورد با تروریست ها هستیم.

وی با اشاره به اشغال عراق توسط آمریکا تاکید کرد، واشنگتن مسئول امنیت و ثبات عراق است و نمی تواند همه تلاش خود را معطوف به بغداد کرده و از فعالیت تروریست ها در سایر نقاط چشم پوشی کند.

شبکه آلمانی «دویچه وله» در تفسیر دیدار بوش و اردوغان گفت بوش در این دیدار به ترکیه برای حملات محدود به شمال عراق چراغ سبز نشان داده است.

«عبدالله گل» رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد ما تصمیم خود را در مورد نحوه برخورد با «پ ک ک» گرفته ایم و آمریکا هم در جریان قرار داده شده است.