آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
اخبار خارجی
۱۶

رزمایش بزرگ نظامی- امنیتی حزب الله به فرماندهی سیدحسن نصرالله

شکوهمندترین رزمایش نظامی و امنیتی حزب الله لبنان به فرماندهی سیدحسن نصرالله دبیرکل برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری ها، هزاران تن از رزمندگان مقاومت اسلامی حزب الله لبنان طی سه روز، در اقدامی بی سابقه از لحاظ نوع و اهداف، شکوهمندترین رزمایش در طول تاریخ این حزب را به طور کاملاسری به اجرا گذاشتند.

حزب الله لبنان با بیان اینکه این رزمایش که به گفته سیدحسن نصرالله به «غافل گیری بزرگ» تعبیر شده است نشان دهنده آمادگی کامل نیروهای مقاومت در مقابل هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی است. حزب الله تصریح کرد، با توجه به رزمایش های گسترده ای که رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولان و منطقه الخلیل در مقابل مرزهای لبنان به اجرا درآورده است سران حزب الله اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه ماجراجویی دشمن علیه حزب الله را مورد بررسی قراردادند تا بدین وسیله آمادگی بخش های مختلف زیرمجموعه مقاومت را تقویت کنند.در این رزمایش میزان آمادگی تسلیحاتی مورد نیاز برای مقابله با خودروهای زرهی دشمن و نیز توانایی های جنگی ویژه رزمندگان مقاومت مورد آزمایش قرارگرفت. بخش های مرتبط با توان موشکی حزب الله که حضور آنها در این رزمایش بر سایر بخش ها غلبه داشت بیشترین تعداد موشک ها را مورد آزمایش قرار دادند تا از میزان عمل آنها و نیز اصابت به هر نقطه از خاک فلسطین اشغالی اطمینان یابند.

این رزمایش که به طور کاملاسری برگزارشد فرماندهی نیروهای چند ملیتی (یونیفیل) حاضر در جنوب لبنان را به وحشت انداخت به گونه ای که از شیوه عملیات غافلگیرانه مقاومت در سرتاسر منطقه جنوبی رود لیطانی که بدون اطلاع قبلی برگزارشد شگفت زده شدند.

سیدحسن نصرالله که از ابتدای این رزمایش شخصا به همراه فرماندهان نظامی مقاومت و دستگاه های زیر مجموعه، بر تمامی بخش های آن نظارت داشت در پایان، ضمن ایراد سخنانی برای هزاران رزمنده حاضر در این رزمایش، انجام موفقیت آمیز این اقدام شکوهمند را به آنان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دوست و دشمن دریابند که آمادگی مقاومت برای مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی رژیم صهیونیستی در بالاترین حد خود قراردارد.