آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
اخبار خارجی
۱۶

انتقاد شدید هنیه از دیدارهای مکرر محمود عباس با صهیونیست ها

نخست وزیر منتخب فلسطین گفت: کسانی که اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت می شناسند با این اقدام خود دو دستی «قدس شریف» را تقدیم اشغالگران می کنند.

به گزارش خبرگزاری ها، «اسماعیل هنیه» با اشاره به دیدارهای مکرر محمود عباس با صهیونیست ها گفت، به رسمیت شناختن اسرائیل یعنی اخراج بقیه فلسطینیان از سرزمین های اشغالی 1948 و لغو بازگشت فلسطینی های آواره.

وی افزود: مایه ننگ است که فلسطینیان آواره در آمریکای لاتین اسکان داده شوند در حالی که کشورهای عربی و جهان عرب از آنها استقبال نکنند.

هنیه هدف از کنفرانس صلح پائیز را عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با جهان عرب، تثبیت دو دستگی و اختلاف در میان کشورهای عربی و اسلامی و فراهم کردن مقدمات حمله به ایران و سوریه برای بازدارندگی مقاومت عنوان کرد.

نخست وزیر منتخب فلسطین در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به سکوت مرگبار کشورهای عربی و اسلامی در قبال وضعیت جاری فلسطین و حملات صهیونیست ها گفت، به یاری خداوند و با پایداری ملت فلسطین مانع توسعه طلبی دشمن صهیونیستی، خواهیم شد.

هنیه ضمن اشاره به نودمین سالروز صدور اعلامیه ننگین بالفور آن را ظلمی تاریخی و نابخشودنی دانست و گفت: این اعلامیه موجب آوارگی و همه گرفتاری های ملت فلسطین شد.وی خطاب به انگلیس گفت که باید انگلیس ازملت فلسطین به خاطر این اشتباه تاریخی معذرت خواهی کند و خسارت های وارده بر ملت فلسطین را جبران کند و برای جبران این گناه نابخشودنی و تاریخی در کنار عدالت، آرمان عادلانه ملت فلسطین بایستد تا کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل شود و آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه شان برگردند.