آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
اخبار کشور
۳

پرسه در مطبوعات

ذبح منطق و انصاف

روزنامه همبستگی ارگان حزب همبستگی در سرمقاله روز دوشنبه خود با عنوان «28 سال پس از گروگانگیری» به بهانه بیست و هشتمین سالگرد 13 آبان (تسخیر لانه جاسوسی) در حالیکه از این حادثه صرفا با تعبیر «اشغال سفارت آمریکا» نام برده و کمترین اشاره ای به جاسوسی آمریکایی ها در این محل نداشته است، تلاش کرد تا بقبولاند که تسخیر لانه جاسوسی آثار سوء و منفی برای انقلاب و کشور داشته و در نهایت تسخیر این لانه فساد اشتباه بوده است!

«همبستگی» با القاء این مطلب که دانشجویان پیرو خط امام(ره) و کسانی که به اشغال سفارت آمریکا دست زدند ناپخته عمل کردند و خود عملا چنین اراده ای نداشته اند مدعی شد که پشت صحنه تسخیر لانه جاسوسی را افراد دیگری! هدایت می کردند و این مسئله موجب شده است که ایران در وضعیت «رادیکالیزم برگشت ناپذیر» قرار بگیرد.

سرمقاله همبستگی با انتقاد شدید از تسخیر لانه جاسوسی که منجر به تداوم تنش بین ایران و آمریکا شده است و با چشم پوشی از ادبیات جنگی و جنایت های ضدبشری آمریکا در حالی که اصولگرایان کشورمان را مقصر وانمود می کرد با قلب واقعیت خاطرنشان کرد که اصولگرایان از «ادبیات دوران جنگ سرد» استفاده می کنند و نوشت: «... در خارج چنین ادبیاتی (ادبیات دوران جنگ سرد) منسوخ شده و دیگر کسی از آن استفاده نمی کند.»

روزنامه همبستگی در حالی از دیدگاه غیرمنطقی و جعلی آمریکا درباره تسخیر لانه جاسوسی دفاع می کند که جاسوسی دیپلمات های آمریکایی را علاوه بر ایرانیان، هیچ یک از صاحبنظران غربی نیز انکار نمی کنند و هم اکنون نیز ورود کتاب های حاوی اسناد لانه جاسوسی به آمریکا ممنوع است و بالاخره گفتنی است که روزنامه های زرد- بنا به دلایلی که نیازی به توضیح ندارد- در دفاع از خواسته های دشمن، خود را ملزم به ارائه دلیل و سند و یا کمترین شاهد و قرینه ای نمی دانند. چرا...؟!