آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
اخبار کشور
۳

معاون اول رئیس جمهوری در جمع محرومان استان کرمان: مشکلات مناطق محروم کشور با تلاش دولت نهم برطرف می شود

مشکلات مناطق محروم کشور با تلاش دولت نهم برطرف می شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اظهار این مطلب در جمع مردم شهر مردهک در مرکز بخش جبال بارز جنوبی استان کرمان افزود: رئیس جمهوری در سفر به استان ها درصدد رفع مشکلات مردم است.

دکتر «پرویز داوودی» از تشکیل ستاد راهبردی جنوب استان کرمان به منظور رفع محرومیت های این منطقه خبر داد و افزود: این ستاد با مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری و برای خدمت رسانی به مردم محروم جنوب استان کرمان از جمله آب رسانی، برق رسانی، تامین بهداشت، ساخت مدرسه و ایجاد مسکن دائمی به جای کپر تشکیل شده است.

وی گفت: در این زمینه بودجه هایی نیز به 6 شهرستان جنوبی استان کرمان اختصاص داده شده است و آقایان علی محمد بشارتی رئیس دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و رئوفی نژاد استاندار کرمان مامور پیگیری کارها شده اند.

معاون اول رئیس جمهوری که به همراه وزرای راه و ترابری، بهداشت و درمان، رفاه و تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی صبح دوشنبه برای بازدید از مناطق محروم جنوب استان کرمان و افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله طرح های راهسازی و کپرزدایی وارد جیرفت شده بود در مسیر شهرستان قلعه گنج به منوجان از روستای داوودی دیدن کرد و با حضور در یکی از منازل کپری این روستا از نزدیک با مشکلات کپرنشینان آشنا شد.

به گزارش ایرنا وی نبود سرویس بهداشتی و حمام و تامین لوازم گرمایشی و سرمایشی را از مهم ترین مشکلات کپرنشینان اعلام کرد.

دکتر داوودی بر رفع مشکلات کپرنشینان تاکید کرد و از استاندار کرمان خواست که امکان جابجایی 15 خانوار ساکن در روستای داوودی را به شهرک های جدید فراهم سازد.

این گزارش حاکی است معاون اول رئیس جمهوری در سفر به شهرستان رو دبار در استان کرمان گفت: این شهرستان با توجه به استعداد کشاورزی باید در آینده به قطب کشاورزی تبدیل شود. وی در جمع مردم منطقه جاز موریان از توابع این شهرستان گفت: تصمیماتی برای ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی شهرستان رودبار گرفته شده است و برای 6 شهرستان جنوبی استان کرمان 500 میلیارد ریال اختصاص یافته است.