آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

پنجمین همایش فرهنگ عمومی کشور به کار خود پایان داد

پنجمین همایش فرهنگ عمومی کشور که در روزهای 13 و 14 آبان امسال در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

این بیانیه با تاکید بر رهنمودهای چند باره مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رویکردی اصیل و بومی به مهندسی فرهنگی کشور، شوراهای فرهنگ عمومی به جهادی طاقت فرسا در هماهنگ سازی و بهینه سازی حرکت ها و عوامل مختلف فرهنگی دعوت شده است.

بنا بر این گزارش، در بندهایی از این بیانیه در تبیین عوامل اصلی نارسایی های موجود به فقدان الگو و ساختار در ارایه گزارش های فرهنگی کشور، خارج شدن بخش مهمی از وظایف و طبعا فرصت های فرهنگی در حوزه مخاطبان، از ساختار و ماموریت های وزارت ارشاد، وجود تشکیلات فعالیت محور و ابزاری دستگاه های اصلی فرهنگی کشور، اشاره شده است.

انتشار 9 اثر مکتوب ویژه کنگره بزرگداشت آیت الله شاه آبادی

همزمان با برگزاری کنگره آیت الله شاه آبادی و از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 9 اثر مکتوب ویژه این کنگره منتشر می شود.

فیلسوف فطرت (مجموعه درس های آیت الله شاه آبادی)، حدیث عشق و فطرت (مجموعه مقالات برگزیده این کنگره)، شرح شذره ششم، نفحات قدسی، شرح شذرات المعارف، شرح رشحات البحار، مجموعه رسائل فقهی و اصولی، ترجمه رشحات البحار و آرای آیت الله شاه آبادی در آثار امام خمینی(ره) عناوین این آثار است که کتاب اخیر از سوی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی منتشر شده است.

کنگره بزرگداشت آیت الله شاه آبادی با هدف شناسایی، معرفی و ترویج عرفان اصیل اسلامی در میان نسل جوان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به مدت دو روز، چهارشنبه 23 آبان ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران و پنجشنبه 24 آبان ماه در مدرسه دارالشفای قم برگزار می شود.