آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
شهرستان ها
۱۱

استاندار آذربایجان غربی در نشست شوراهای استان: شوراها خود را در دام اختلافات گرفتار نکنند

حیف است شوراها دستخوش مسائل سیاسی شوند یا در دام اختلافات گرفتار آیند.

دکتر رحیم قربانی استاندار آذربایجان غربی در سومین نشست نمایندگان شوراهای اسلامی استان ضمن اعلام این مطلب افزود: مردم از نمایندگان شوراهای اسلامی انتظار انجام کارهای غیراساسی را ندارند شما باید زبان مردم باشید برای توسعه سند چشم انداز بنویسید و تلاش کنید امکانات و سرمایه های بیشتر برای توسعه شهرها فراهم سازید.

وی گفت: در گذشته نه چندان دور در تعدادی از شهرهای جنوبی استان خیلی تنش وجود داشت. الان ارتباط و علایق مردم آن قدر خوب و صمیمی شده که همه به توسعه و پیشرفت می اندیشند.

دکتر قربانی تاکید کرد: از مدیریت سیاسی استان یک کلام رنجشی ادیان و قومیت ها نیست. حزب های شبانه و تشکل های ناشناخته و نیز افرادی که انتظارات غیر دارند کار سیاسی می طلبند.

وی گفت: دولت آقای رئیس جمهور وقت را به مسایل اساسی می گذارد و بدنبال حل اختلافات گذشته است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: به خاطر پرداختن به مسایل اساسی استان ما در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد بنگاههای اقتصادی در ردیف اول قرار گرفته ایم تولیدات کشاورزی یک میلیون تن افزایش یافته است.

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی گفت: تحت تاثیر اشخاص قرار نگیرید منافع مردم و شهر را در نظر بگیرید. کار سخت شوراها و شهرداری ها «فرهنگ سازی» است باید به مردم یاد بدهیم آشغال در زمین نریزند و به دنبال سطل آشغال بگردند.

اگر شرایطی ایجاد کنیم مردم برای حفظ بهداشت و نظافت محیط به هم تذکر بدهند کار بزرگی انجام شده است.

دکتر قربانی افزود: تلاش کنیم سلامت شوراها حفظ شود شهرداریها به وادی تخلف کشیده نشوند وارد کار زمین نشوند تا لکه در دامن شما نیفتد. نگذارید رانت خواری و رانت بازی اتفاق بیفتد. چون مردم احساس می کنند به رای آنها بی توجهی شده است.

در اجرای تبصره 6 ابتدای تلاش کنید از زمین های شهرداری کارکنان شهرداری صاحب خانه شوند بقیه را بدهید به مردم.

وی در جمع منتخبین شوراهای اسلامی استان با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ صنعتی شدن گفت: توسعه استان باید موزون باشد. شورای شهر- شورای شهرداری نیست باید هم امور شهری به شوراها واگذار شود برای اینکار آمادگی لازم را پیدا بکنید. وظایف واقعی خود را دریابید تا ایده آل ها را مردم در شوراها جستجو کنند.