آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل راه و ترابری استان تاکید کرد: ضرورت همکاری شوراها برای تسریع در پروژه های راهسازی خراسان رضوی

مدیرکل راه و ترابری خراسان رضوی در جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی خواستار همکاری شوراها برای تسریع در پروژه های راهسازی شد.

مهندس سیدآیت الله هاشمی نسب در گزارشی از وضعیت پروژه های راهسازی گفت: در سال جاری 365 پروژه راهسازی و راهداری در استان در حال اجرا است که از این تعداد 210 پروژه مربوط به راه های بین شهری و 155 پروژه مربوط به راه های روستایی است.

وی با بیان اینکه در استان بیش از 20 هزار کیلومتر راه وجود دارد گفت: از این میزان 14 هزار و 154 کیلومتر راه روستایی و 6252 کیلومتر آن راه بین شهری هستند.

وی یکی از مشکلات اجرای پروژه های راهسازی را تحصیل حریم راهها خواند و گفت: متاسفانه بعد از انجام مطالعات هر پروژه ای بلافاصله قیمت زمین های منطقه به صورت غیرمنطقی افزایش می یابد که این امر باعث می شود بسیاری از پروژه ها با مشکل مواجه شود.

وی از نمایندگان شورای اسلامی استان به عنوان عصاره شوراهای روستایی و شهری استان خواست تا با اطلاع رسانی راجع به ضرورت اجرای پروژه های راهسازی و تاثیرات آن در وضع اقتصادی منطقه زمینه همکاری مردم را با پروژه ها فراهم آورند.

رئیس شورای هماهنگی حمل و نقل استان خراسان رضوی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راهها را جزو مشکلات اصلی راه و ترابری خواند و گفت: این ساخت و سازها باعث می شود ایمنی عبور و مرور در جاده ها کاهش یابد و در نتیجه آن شاهد بسیاری از تصادفات دلخراش در جاده های اطراف شهرها و روستاها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال جاری 18 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راهها اختصاص یافته است در حالی که طبق برآورد ما هر سال باید 435 میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یابد.