آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
حوادث
۱۵

رئیس سازمان ملی جوانان پیشنهاد داد تشکیل جبهه همبستگی جوانان جهان برای صلح پایدار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان در مراسم اختتامیه اجلاس جهانی جوانان پیشنهاد داد: تشکیل جبهه همبستگی جوانان جهان برای صلح پایدار می تواند مورد بررسی حاضران اجلاس قرار گیرد.

حجت الاسلام علی اکبری، تشکیل این جبهه را مهمترین اقدام مشترک برای مبارزه با چالش های آینده و اتحاد بین تمدن ها و ادیان در بین جوانان دنیا دانست.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به این که جهان پهناور امروز، در استیلای ارتباطات و رسانه ها به دهکده ای کوچک و بلکه خانه ای ناامن تبدیل شده است، بر عدم امنیت در جهان تاکید کرد و گفت: اوضاع آشفته و اسفناک جهان امروز محصول دست اندازهای شیطانی قدرت های زورگو و توسعه طلبی های زرسالاران افزون خواه و ثمره تلخ مدیریت ناکارآمد بین المللی و فاصله گرفتن از اخلاق انسانی و خواسته های خداوند است.

وی اولین و بیشترین قربانی، قربانگاه اخلاق و فضائل و ارزش های انسانی را، آینده سازان و جوانان اعلام کرد و افزود: در گوشه و کنار جهان نوجوانان و جوانانی را می بینیم که هر روز و هر شب مظلومانه، زیر انبوه گلوله باران رژیم های ستمگری مثل رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین خود کشته می شوند. امروز، جوانان جهان غرب اولین قربانیان مظلوم و بی پناه فروریختن کانون های گرم خانواده هستند. قصه دیگر نیز سرقت مغزهای متفکر و سرمایه های حقیقی جهان در حال توسعه است که دانشگاه ها و لابراتوارها و موسسات علمی دستگاه جهانی قدرت را پررونق کرده است.

وی اظهار داشت: ما نیز به جهان یک قطبی معتقدیم، اما جهانی که «قطب عدل» در آن محور باشد. ما به جهانی شدن اعتقاد داریم اما جهانی سازی که با فرهنگ متعالی و گسترش دانایی و آگاهی تحقق یابد. جهانی که نفی زورگویی و سلطه و گسترش عدل و ریشه سوزی بهره کشی از انسان را به همراه داشته باشد. جهان امروز می تواند این آینده را فراهم کند. به شرطی که بخواهد. خواست جوانان آزادانه تر، عاشقانه تر، محبانه تر و آگاهانه تر است. لذا تشکیل «جبهه همبستگی جوانان جهان برای صلح پایدار» می تواند مورد بررسی حاضرین اجلاس قرار گیرد.