آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
حوادث
۱۵

سیل مکزیک 70 هزار خانه را ویران کرد

جاری شدن سیل در بخش های مرکزی ویتنام تاکنون ضمن برجای گذاشتن 10 مفقود، جان 70 نفر از ساکنان آن را گرفته است.

براساس گزارش رسیده جاری شدن سیل در مناطق مرکزی ویتنام علاوه بر خسارات جانی همچنین موجب بروز خسارات مالی فراوان به دست کم 70 هزار منزل مسکونی و نیز بخش وسیعی از زمین های کشاورزی منطقه شده است.

برهمین اساس، تاکنون بیش از 80 هزار و 700 نفر از ساکنان مناطق مرکزی ویتنام مجبور به ترک منازل خود شده اند.

همچنین براثر رانش زمین و جاری شدن سیل در جنوب شرقی مکزیک سه نفر کشته و دست کم شانزده نفر ناپدید شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مکزیکو، وزارت کشور مکزیک اعلام کرد: به علت رانش تپه ای در رودخانه نزدیک روستایی در ایالت جیاپاس جنوب شرقی موجی به ارتفاع پنجاه متر بوجود آمد که موجب ویران شدن دهها ساختمان از جمله یک کلیسا و یک مدرسه دراین روستا و ناپدید شدن دست کم شانزده نفر شد.

به گفته فرماندار این استان طغیان این رودخانه موجب جاری شدن سیل در ایالت همجوار تاباسکو و کشته شدن سه نفر دیگر شد و یک میلیون سیلزده برجا گذاشت. هم اکنون آب بخش های زیادی از مهمترین شهر این ایالت را فراگرفته است.

یک مورد دیگر رانش زمین در ایالت جیاپاس موجب قطع شدن ارتباط جاده ای بین نه شهر این منطقه شده است که جزو مناطق بسیار فقیر مکزیک محسوب می شود. دراین ایالت هم بیست هزار نفر بر اثر جاری شدن سیل بی سرپناه شدند.بارندگی های شدید دراین مناطق اغلب بسیار خطرناک است زیرا خاک آنها دیگر قابلیت جذب آب های انباشته شده در زیر زمین را ندارند.