آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
حوادث
۱۵

انجمن دیابت ایران خبر داد هر 10 ثانیه یک دیابتی می میرد و 2 نفر مبتلامی شوند

انجمن دیابت ایران اعلام کرد: در هر 10 ثانیه در جهان، یک نفر به دلیل دیابت فوت می کند و 2 نفر نیز به دیابت مبتلامی شوند.

بنابرگزارش این انجمن هر سال 7 میلیون نفر در جهان به جمعیت دیابتی ها افزوده می شود. به طوری که نسل بعدی 350 میلیون نفر دیابتی را در خود جای خواهد داد. به خصوص در قاره آسیا، در سال 2025، 80 درصد مبتلایان به دیابت متعلق به کشورهایی هستند که وضع اقتصادی متوسط رو به پایین دارند.

بنابرگزارش رسیده 16 سال است که در سراسر جهان روز 14 نوامبر برابر با 23 آبان ماه روز جهانی دیابت نامگذاری شده است. امسال نیز مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 20 دسامبر 2006 قطعنامه 61.225 را پذیرفت.

براساس این قطعنامه برجسته و منحصر به فرد، دیابت «یک بیماری مزمن و ناتوان کننده با هزینه های هنگفت» شناخته شد که خانواده ها، دولت ها و سراسر جهان را با آن مواجه می سازد. براساس قطعنامه 61.225 سازمان ملل، چهاردهم نوامبر (23 آبان ماه) روز جهانی دیابت اعلام شده است.

به گزارش انجمن دیابت ایران، هدف از برگزاری این روز، شناساندن دیابت و تشویق و ترغیب جامعه جهانی به پیشگیری و مراقبت از این پدیده روزافزون است. در حال حاضر، بیش از 246 میلیون نفر در جهان مبتلابه دیابت هستند و متاسفانه برای مبارزه با آن، اقدام مناسبی صورت نمی گیرد و به همین دلیل، نسل بعد، شاهد افزایش عده مبتلایان به دیابت خواهد بود، رقمی بیش از 380 میلیون نفر!