آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
دانش و پژوهش
۷

تحول در درمان بیماریهای قلبی

محقق ایرانی بنیاد قلب آمریکا با موفقیت در کاهش خونریزی چهل درصدی خونریزی بعد از جراحی ، بیماران قلبی را به زندگی امیدوار کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، یافته های جدید دکتر رکسانا مهران محقق ایرانی بنیاد تحقیقات قلبی عروقی آمریکا نشان داد استفاده از نوعی داروی منعقد کننده خون موسوم به anticoagulant bivalirudin پس از انجام عمل آنژیو (باز کردن رگ های گرفته) در بیماران قلبی خطرات شایعی نظیر خونریزی های پس از عمل را تا 40 درصد کاهش می دهد و بدین ترتیب می توان به ادامه حیات بیماران امید بیشتری داشت.

دکتر مهران مدیر پزشکی مرکز تحلیل و هماهنگ سازی داده ها در بنیاد تحقیقات قلبی -عروقی آمریکا با همکاری تیمی از محققان این مرکز مطالعه کاربردی و امیدوارکننده یاد شده را تحت نظارت سازمان غذا و دارویی آمریکا (FDA) انجام داده است.

وی که سرپرستی تیم تحقیقاتی را در این پروژه در اختیار داشته است، گفت : یافته های ما نشان داد داروی bivalirudin نسبت به درمان های رایج و قبلی منعقد کردن خون،

بی خطرتر بوده و در بیماران قلبی که عمل آنژیو را تحمل کرده اند هیچ گونه خونریزی اضافی را موجب نمی شود.

دکتر مهران افزود : استفاده از این یافته به معنای آن است که می توان از این داروی موثر براحتی و بدون هیچ گونه نگرانی استفاده کرد.

این تحقیقات امیدوارکننده پس از بررسی 30 روزه تاثیر مصرف دارو بر روی بیماران قلبی ارائه شده و قرار است که این بیماران طی دوره 5 ساله ای تحت نظارت دقیق قرار گرفته و اطلاعات کاربردی از وضعیت آنها جمع آوری شود.

انجام عمل حساس آنژیو معمولابا خونریزی های زیادی همراه می شود. محققان در این پروژه تلاش کردند تا ضمن مقایسه داروها و ترکیبات مختلف ، امکان خونریزی در بیماران قلبی را پس از انجام اعمال جراحی آنژیو به حداقل برسانند.

دکتر رکسانا مهران به عنوان استادیار پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نیز مشغول به فعالیت است. این محقق ایرانی از جمله محققان سرشناس عرصه درمان های قلبی و عروقی در آمریکاست و طی سال های اخیر بالغ بر 200 مقاله پزشکی در این زمینه ارائه کرده است.