آرشیو چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۲
سیاسی
۱۲

در نیمه دوم سال فعالیت های بسیج سازندگی در مناطق محروم ادامه دارد

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه استان فارس گفت: فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه عمران و آبادی به ویژه در مناطق محروم همچنان ادامه دارد.

سردار محمدرضا مهدیان فر در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی بسیج سازندگی افزود: طرح های هجرت بسیج سازندگی در قالب اردوهای طرح «هجرت 3» با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: این طرحها براساس تاکید مقام معظم رهبری در زمینه به کارگیری ظرفیت موجود بین نیروهای جوان بسیج و بهره گیری از اوقات فراغت آنان برای سازندگی در سطح کشور اجرا می شود.

مهدیان فر اظهار داشت: در این طرح که چند سال است در کشور اجرا می شود فعالیت های چشمگیری در زمینه عمران و آبادی به ویژه در مناطق محروم صورت گرفته است.

مهدیان فر با عنوان این مطلب که بسیجیان استان فارس امسال در قالب طرح هجرت بیش از یک میلیون نفر روز کار انجام خواهند داد افزود: از این تعداد حدود 81 هزار نفر روز کار در بخش جهاد کشاورزی فعالیت خواهند کرد.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه استان فارس گفت: در بخش مبارزه با آفات گیاهی و زراعی بیش از 15 هزار نفر روز کار، در بخش بهداشت شیر و پاکسازی واحدهای دامپروری حدود 2 هزار نفر روز کار و در بخش هرس درختان میوه نیز تاکنون 5 هزار نفر روز کار در سطح استان انجام شده است.

سردار مهدیان فر، فعالیت در بخش کشاورزی مکانیزه و نظارت بر شیوه های صحیح کشت توسط کشاورزان را از دیگر فعالیت های انجام شده در این طرح بیان کرد و افزود: در این بخش با اعزام حدود 50 کارشناس بسیجی به مزارع بر نحوه صحیح کشت توسط کشاورزان نظارت شده است.

مهدیان فر گفت: در بخش ترویج و آموزش نیز امسال به بیش از 2 هزار نفر از زنان روستایی آموزش های مختلف شامل کشت و پرورش قارچ، سبزی و برخی از محصولات کشاورزی ارائه شده است.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه استان فارس افزود: بالابودن توان علمی و عملیاتی بسیج از مزیت هایی است که باعث اجرای طرح ها با سرعت بیشتر می شود و به لحاظ اعتباری نیز اجرای طرحها توسط بسیجیان هزینه کمتری در بر دارد.

مهدیان فر با اعلام این خبر که امسال سهمیه بسیج سازندگی در قالب طرح های هجرت در بخش جهاد سازندگی کاهش یافته است، خواستار جذب اعتبارات استانی و ملی برای افزایش این سهمیه در بخش جهاد کشاورزی شد.