آرشیو یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۵۳۶
برش های کوتاه
۹

80 سال بعد کنار هم

گروه ترجمه: زمانی که عکس دو نوزاد در حالی که دست هایشان را به هم گرفته بودند در دهه 1920 گرفته شد هیچ کس فکر نمی کرد آنها 80 سال دیگر نیز همچنان دست های خود را به هم گره کرده باشند.

هفته آینده جسی و بیل کوکز 79ساله شصتمین سالگرد ازدواج خود را جشن خواهند گرفت.

خانواده این زوج، همسایه و دوستان خوبی بودند و آنها تقریبا در خانه های همدیگر بزرگ شدند و از همان زمان می شد حدس زد که آنها تا ابد در کنار یکدیگر خواهند ماند.کوکز گفت: «هر دو ما کوچک ترین فرزندان خانواده بودیم و اکثر زمان خود را در کنار هم صرف می کردیم. در حقیقت ما لحظه به لحظه با هم بزرگ شدیم و همه چیز را با هم تجربه کردیم. انگار همه چیز دست به دست هم داده بود تا ما زندگی مشترکی را در کنار یکدیگر آغاز کنیم.»این دو در زمان جنگ جهانی دوم از یکدیگر جدا شدند زیرا خانواده کوکز از خانه خود در کنت به استلیگ در هانتز مهاجرت کردند. کوکز گفت: «زمانی که من در ارتش خدمت می کردم هر روز برای جسی نامه می نوشتم.»

همسرش هم افزود: «خواستگاری ما از طریق نامه نگاری انجام شد چون من در بریستول یک معلم سرخانه بودم. ما در سال 1947 در روز رستاخیزمسیح نامزد شدیم و در ماه نوامبر همان سال ازدواج کردیم. هیچ کدام از ماه هیچ گاه به کس دیگری دل نبسته و همیشه به هم وفادار بودیم.»این زوج کمی بعد در بیشاپ استاک ساکن شدند و بقیه عمر خود را در آنجا باقی ماندند. آنها 4 فرزند، 8 نوه و سه نتیجه دارند. کوکز که 38 سال مدیر دفتری در استلیگ پست بوده می گوید: «من واقعا فکر نمی کنم 60 سال زندگی مشترک رکورد قابل توجهی باشد.» البته همسرش با او توافق نظر ندارد. خانم کوکز می گوید: «اما به نظر من شصت سال بودن در کنار یکدیگر یک موفقیت واقعی است. ما به تعهدی که در روز ازدواج خود دادیم وفادار ماندیم. این امر واقعا جای مباهات دارد.»