آرشیو دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۹۰
سیاست
۲

سفیر ایران در عراق: صرف مذاکره با آمریکا اهمیت ندارد

گروه سیاسی حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: آمریکا برای توجیه ناکامی های خود در عراق، فشار علیه ایران و جلوگیری از گسترش روابط عراق با همسایگانش دیپلمات های ایرانی را در عراق دستگیر کرد.

کاظمی قمی در جمع معاونان، مدیران، سردبیران و خبرنگاران ایرنا افزود: آمریکا به دنبال فرافکنی و توجیه مشکلاتی است که در عراق گرفتار آنها شده است. وی تصریح کرد:مشکلاتی که آمریکا در داخل عراق با آن مواجه است دارای ابعاد گوناگون و چند وجهی می باشد. سفیر ایران در بغداد گفت: هدف ایران از مذاکرات با آمریکا استفاده از آن به عنوان ساز و کاری برای رسیدن به اهداف خود یعنی کمک به مردم عراق است.وی در خصوص برگزاری گفت وگو ها بین ایران و آمریکا در خصوص مساله عراق گفت: از نگاه تهران صرف مذاکره با آمریکا اهمیت ندارد.سفیر ایران در بغداد تصریح کرد: اگر زمانی احساس شود که مذاکرات صوری و بی نتیجه است، تهران دور آتی آن را ادامه نخواهد داد زیرا صرف مذاکره برای تهران، اهمیت ندارد.وی افزود: سیاست ایران درعراق، مبتنی بر نگاه آمریکا به عراق نیست و تهران سیاست های خود را با سیاست های آمریکا موزون نکرده است تا هر چه آمریکا می گوید به آن عمل کنیم.وی افزود: مذاکره با آمریکا با نگاه برای کمک به دولت و ملت عراق است و نه نیاز ایران و همواره اعلام کرده ایم که برای حل مشکلات امنیتی عراق، آماده کمک هستیم.

کاظمی قمی افزود: آمریکا برای ادامه مذاکره با ایران باید از مسیر دیپلماتیک و از طریق سفارت سوئیس درخواست خود را ارائه کند.