آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۵۳
اخبار اقتصادی
۴

تحویل بنزین قاچاق درب منازل لیتری 600 تومان

رئیس سندیکای جایگاه داران از شیوه جدید قاچاق بنزین خبر داد که افراد با چاپ و توزیع کارت ویزیت، بنزین را در ظرف های 20 لیتری درب منازل تحویل می دهند.

«بیژن حاج محمدرضا»- رئیس سندیکای جایگاه داران کشور- در گفت وگو با خبرگزاری برنا توضیح داد: در این شیوه جدید از قاچاق علاوه بر هزینه حمل به ازای هر لیتر بنزین 600 تومان پول دریافت می شود.

وی گفت: این اقدام از سوی گروهی از افراد سودجو در حال انجام است که با چاپ و توزیع کارت ویزیت و درج شماره تلفن بر روی آن، اقدام به خرید سهمیه مازاد بنزین وسایل نقلیه می کنند و آن را در منازل به متقاضیان تحویل می دهند.

به گفته وی این شکل از قاچاق بیشتر در نقاط شمال و غرب تهران در حال انجام است و موارد معدودی از این شیوه نیز در شرق مشاهده شده است.

حاج محمدرضا هشدار داد که این افراد پس از خریداری بنزین مازاد، آن را با موادی چون روغن سفید، نفت سفید مخلوط می کنند و آن را تحویل مردم می دهند که خسارت بسیار زیادی به همراه دارد.رئیس سندیکای جایگاه داران اعلام کرد: رسیدگی به این امر در حوزه اختیارات ما و وزارت نفت نیست.

حاج محمدرضا با اعلام این که جایگاه ها مجوز ارایه بنزین 20 لیتری در ظرف را ندارند، خواستار رسیدگی به معضلات ناشی از سهمیه بندی بنزین از سوی مسئولان مربوطه شد.