آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۹۹
بین الملل
۲۱

گزیده اخبار

بازداشت 50 عضو «اخوان المسلمین» مصر

پلیس مصر از بازداشت 50 عضو «اخوان المسلمین» و آغاز عملیات جست وجو برای یافتن مدارکی علیه آنها خبر داد. بیش از یکصد تن از اعضای اخوان المسلمین (مهمترین اپوزیسیون دولت مبارک) از جمله بیش از 70 تن که در دادگاه نظامی محاکمه شده اند، در زندان های مصر به سر می برند.

شورش تازه مخالفان تغییر قانون اساسی در بولیوی

شهر ساکره در بولیوی در چند روز گذشته شاهد تظاهرات گروه های مخالف اصلاح قانون اساسی جدید بوده است. تغییرات جدید قانون اساسی که هدف اصلی آن دولتی و ملی کردن ذخایر زیرزمینی و صنایع این کشور است، بخشی از برنامه های وعده داده شده توسط مورالس رئیس جمهور بولیوی است.

دیدار هیات آمریکایی با رئیس حزب جمهوریخواه ترکیه

رئیس نمایندگان حزب جمهوریخواه ترکیه با هیاتی اعزامی واشنگتن دیدار کرد. در این دیدار موضوع هایی نظیر سرنوشت سازمان پ.ک.ک و برنامه هسته ای ایران و موقعیت اردوغان بررسی شده است.

حمایت طالبانی از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق با حمایت از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، گفت: پیوستن آنکارا به این اتحادیه، برای عراق هم منافعی در پی خواهد داشت.

کاخ سفید: بوش به فلسطین و اسرائیل می رود

کاخ سفید اعلام کرد احتمال می رود رئیس جمهور آمریکا برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه به اسرائیل و فلسطین سفر کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد «جورج بوش» طرح های اولیه خود را برای شفافیت سازی روابط اسرائیل و فلسطین در حضور «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسرائیل و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر خود در واشنگتن مطرح می کند. این برای نخستین بار است که بوش در سمت رئیس جمهور به اسرائیل و فلسطین سفر می کند.