آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۹۹
ایران زمین
۲۰

نرم افزار مدرسه هوشمند در تبریز طراحی شد

تبریز - خبرنگار «ایران»: چند جوان مبتکر تبریزی نرم افزاری را طراحی کرده اند که به موجب آن والدین دانش آموزان می توانند مجموعه اعمال، رفتار و عملکرد تحصیلی آنان را هر لحظه کنترل کنند.

محمدامین شفاعت، از طراحان اصلی این طرح درباره این طرح ابتکاری گفت: در این طرح سرویس های مختلفی از قبیل صدور کارت شناسایی بارکد دار،اعلام وضع تحصیلی دانش آموز، سیستم حضور و غیاب از طریق ارسال پیامک (SMS) در نظر گرفته شده است.

وی که فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر است افزود: دانش آموز زمان ورود و خروج خود را با استفاده از این کارت شناسایی ویژه ای که برایش صادر شده در دستگاه ثبت کرده و بلافاصله ورود و خروج وی از طریق پیامک کوتاهی به والدین وی اعلام می شود.

شفاعت، جوان 25 ساله تبریزی با بیان این که تمام ارتباطات میان اولیا و مدرسه از طریق این سیستم انجام می گیرد، اظهار داشت: درخواست های والدین از مربیان نظیر گزارش عملکرد دانش آموزان در یک بازده زمانی خاص،کارنامه کلاسی، زمان بندی امتحانات، وضع درسی، آخرین نمرات درسی، وضع انضباطی، لیست استادان، نحوه حضور و غیاب و سرویس های دیگر در این نرم افزار طراحی شده و بلافاصله می تواند از سوی مدرسه در اختیار والدین قرار گیرد، ضمن آن که این سیستم 2 طرفه بوده و می تواند این امکان را به مربیان بدهد تا آخرین وضع تحصیلی و انضباطی دانش آموز و درخواست های مدرسه را به اطلاع والدین برساند.

عملکرد این سیستم که «مدرسه هوشمند» نام گرفته به گونه ای است که با دریافت درخواست از طرف اولیا و تعیین نوع سرویس درخواستی بلافاصله جواب لازم ارسال می شود.