آرشیو سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶، شماره ۳۸۰۳
صفحه آخر
۲۴

حقیقی و نقش ما بر آب

گروه فرهنگ و هنر آثار خط نگاره های ابراهیم حقیقی، طراح گرافیک، از 16 آذرماه در نگارخانه دی به نمایش درمی آید.

حقیقی در این نمایشگاه آثار خط نگاره ای اش را به مناسبت هشتصدمین زادروز مولانا با عنوان نقش ما بر آب برای علاقه مندان به نمایش خواهد گذاشت.

این هنرمند که از پرکارترین طراحان گرافیک ایران در چند دهه اخیر به شمار می آید از معدود طراحان گرافیک نسل گذشته است که هنوز آثارش در فهرست تولیدات گرافیک سال در حوزه های تصویرگری، طراحی پوستر، روی جلد، نشانه و تالیف جلب نظر می کند.

ابراهیم حقیقی که رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است در سال 1328 متولد شد. پدرش عکاس بود و مادرش آموزگار. او فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1354 است. این گرافیست طراحی گرافیک را از سال 1347 آغاز کرد و در کنار طراحی کتاب و تالیفات متعدد به طراحی صحنه آثاری چون نمایش بازی استریندبرگ کار حمید سمندریان و فیلم گزارش یک قتل (محمدعلی نجفی) و ساخت تیتراژ فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی همچون زیرپوست شهر (رخشان بنی اعتماد)، کاغذ بی خط (ناصر تقوایی)، دختری با کفش های کتانی (رسول صدرعاملی) و... پرداخت. ابراهیم حقیقی پس از برپایی 10 روزه نمایشگاه و خط نگاره هایش در نگارخانه دی واقع در خیابان پاسداران، تنگستان چهارم، کوچه ناز یکم، بن بست ترانه، پلاک 3 به شهر کرمان می رود و در مراسم نکوداشت خود شرکت خواهد کرد.

مراسم نکوداشت ابراهیم حقیقی 28 آذرماه توسط انجمن نخبگان هنر ایران و به همت همکاران و شاگردان این طراح گرافیک در تالار عماد و حوزه هنرهای معاصر علی اکبر صنعتی کرمان برگزار خواهد شد.