آرشیو سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۵۶
اجتماعی
۱۸

مدارک دانشگاه های خارجی بدون ارزشیابی اعتبار ندارد

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: مدارک علوم پزشکی دانشگاه های خارجی از سال آینده فقط با تایید وزارت بهداشت معتبر است.

بهرام عین اللهی افزود: از سال 2008 میلادی هیچ مدرک علوم پزشکی دانشگاه های خارجی بدون ارزشیابی و تایید وزارت بهداشت در ایران اعتبار ندارد و افرادی که مایل به ادامه تحصیل در این رشته ها در خارج از کشور هستند بهتر است قبل از رفتن با وزارت بهداشت هماهنگ شوند تا وقتشان تلف نشود.

وی گفت: از نظر وزارت بهداشت دانشگاه های خارجی در گروه علوم پزشکی به سه رده معتبر، مشروط و غیرمعتبر تقسیم می شوند و با هر یک از این دانشگاه ها بر اساس آیین نامه های موجود برخورد مشخصی می شود.

مدرک دانشگاه های خارجی گروه مشروط پس از قبول شدن فرد در یک آزمون مخصوص در داخل کشور اعتبار خواهد داشت.

به گزارش فارس، معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: توسعه شعب بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی اکنون یکی از برنامه های مهم آموزشی وزارت بهداشت است. به همین منظور 12 شعبه این دانشگاه ها در شهرهای مختلف دایر شده است.

وی با اشاره به دریافت هزینه 7 تا 10 میلیون تومانی سالانه از دانشجویان از شعب بین المللی دانشگاه ها گفت: این شهریه هنوز با هزینه تمام شده آموزش آنها فاصله دارد و وزارت بهداشت برای اداره این شعب یارانه پرداخت می کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: کیفیت آموزشی این دانشگاه ها و اعتبار آن قابل مقایسه با دانشگاه آزاد نیست و نباید شهریه شعب بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی را با دانشگاه آزاد مقایسه کرد.