آرشیو پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۶۷
حوادث
۱۵

پیام دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی به اجلاس تهران / ایران پیشتاز همکاری حقوقی- قضایی کشورهای اسلامی است

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در پیامی به اجلاس سران قوه قضاییه کشورهای اسلامی از نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت همکاری های حقوقی و قضایی کشورهای اسلامی قدردانی کرد.

در قسمتی از این پیام که توسط مشاور کمال الدین احسان اوغلو در سالن اجلاس قرائت شد آمده است: سازمان کنفرانس اسلامی همکاری کشورهای عضو را در زمینه حقوقی بر 5 اصل استقرار می داند.

تعهد به استرداد مجرمان، اجرای نیابت قضایی مربوط به جرائم تروریستی، پایبندی به همکاری قضایی طبق آئین دادرسی و تحویل مایملک مجرم و همکاری در زمینه مبادله شامل این اصول است.

در بخش دیگری از پیام دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی اضافه شده است: ایران در فعال کردن همکاری های حقوقی و قضایی کشورهای عضو کنفرانس اسلامی پیشتاز بوده است همچنان که رئیس قوه قضاییه ایران امسال پیشنهاد فعال کردن این همکاری ها را به دبیرخانه سازمان ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

احسان اوغلو افزوده است: دبیرخانه کل به همکاری هرچه بیشتر میان کشورهای اسلامی در زمینه حقوقی و قضایی از طریق فعال کردن معاهدات قبلی و جدید چشم دوخته است.

در پایان این پیام احسان اوغلو ابراز امیدواری کرد که سازمان کنفرانس اسلامی بتواند معاهده مبارزه با تروریسم را تقویت و طرح اساسنامه دادگاه کنفرانس اسلامی را فعال تر کند همان طور که ایران در گذشته هم برای برگزاری اجلاس دادستان های کل پایتخت های کشورهای اسلامی پیشقدم شده بود.