آرشیو دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶، شماره ۶۳۱۴
اقتصادی
۴

وزیراقتصاد: اطلاعات نامتقارن، اعتماد به بازار سرمایه را کاهش می دهد

ایسنا:مراسم رونمایی از بزرگترین شبکه هوشمند افشای اطلاعات بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و مدیران بورس افتتاح شد.

دکتر داود دانش جعفری پیش از افتتاح بزرگترین شبکه هوشمند افشای اطلاعات گفت: الزامات در افشای اطلاعات باعث شفافیت بازار شده و کارایی بازار را افزایش می دهد. بنابراین بخش مهمی از کارایی بازار به اطلاعات صحیح نیز باید به آن تزریق شود.

وی ادامه داد: بازاری که در آن اطلاعات نباشد منجر به عدم تقارن در آن می شود و اطلاعات نامتقارن و دسترسی زودتر افراد به آن فساد بازار را به دنبال دارد که این امر باعث از بین رفتن اعتماد در بازار سرمایه می شود. وی تاکید کرد: برای کارآیی بازار سرمایه باید سیستم مجهزی به کار گرفته شود تا اطلاعات را براساس شاخصهای اصلی در بورس طبقه بندی کند و برای ایجاد چنین وضعیتی استفاده از فناوری پیشرفته الزامی است.

دانش جعفری ایجاد شبکه اطلاع رسانی ناشران (کودال) را تحول عظیم در تاریخ بورس کشور خواند و اظهار کرد: با به کارگیری سامانه جدید توسط سازمان بورس به عنوان ضرورت در جهت افشای اطلاعات و کارایی بازار سرمایه گامهای موثری برداشته می شود.

همچنین به گزارش فارس، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: شایعه استعفای خود را تکذیب می کنم. داود دانش جعفری که در مراسم رونمایی از بزرگترین شبکه اطلاع رسانی بازار سرمایه حضور داشت در پاسخ به فارس در مورد خبر استعفایش گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و شایعه ای که در برخی محافل شنیده شده را تکذیب می کنم.

وی گفت:کسانی که چنین شایعه ای را نقل قول می کنند شاید به دلیل تغییرات جدیدی که در کابینه دولت رخ داده است باشد، در حالی که دولت با تمام وجود و با هماهنگی کامل مشغول فعالیت های جاری بوده است. وی در خاتمه گفت: ضمن اینکه تغییرات در هر کابینه ای طبیعی و عادی است.